فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شرایط نگهداری پرندگان در فصل تابستان

نگهداری از پرنده ها در تابستان

تابستان که می شود زمان برای سفر رفتن و تعطیلات است. فرستادن کودکان به اردوگاه تابستانی و تعطیلات آخر هفته در ساحل بسیار هیجان انگیز است، ما نباید پرندگان خانگی خود را فراموش کنیم. ما می توانیم کارهایی انجام دهیم تا آنها را از روزهای گرم تابستان نجات دهیم. در روزهای گرم تابستان نگهداری از پرندگان نیاز به دقت بیشتری دارد. در این مطلب از مجله پت خرید به نکات لازم برای نگهداری از پرنده ها پرداختیم.

 

میزان تحمل گرمای پرندگان

خوشبختانه، پرندگان تحمل گرما بالایی نسبت به پستانداران دارند. محدوده درجه حرارت طبیعی بدن آنها از ۱۰۴ تا ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد) است. اما هرگونه افزایش بیش از حد درجه حرارت پایه بدن می تواند باعث گرمازدگی در پرنده شما شود. پرندگان برای تنظیم درجه حرارت خود کارهایی انجام میدهند در ضمن آنها فاقد غدد عرق هستند. پرندگان حرارت خود را از طریق تبخیر آب پایین می آورند.

 

نحوه خنک شدن پرنده ها

پرنده ها به دو روش خود را خنک کردن خود دارند

  • فرآیند له له زدن: پرنگان برای خنک کردن خود با افزایش تعداد تنفس خود، تنفس با دهان باز در نتیجه با از دست دادن آب از سطوح دهان، راههای هوایی بینی و ریه ها درجه حرارت خود را پایین می آورند.
  • تبخیر پوستی: از دست دادن آب از سطح پوست و پا

شاید برایتان جالب باشد بدانید: علائم بیماری پرندگان ؛ مریضی پرنده های زینتی را چگونه تشخیص دهیم

 

مسکن و سرپناه در فصل گرم

در فصل تابستان مسکن مناسب لازم است برای حفاظت قفس بیرون از منزل، مرغدانی بیرون از منزل و یا هر دو در برابر آفتاب و گرما: شما می توانید یکی از گزینه های مختلف را انتخاب کنید. بعضی از مردم ترجیح می دهند که حیوان خانگی خود برای خنک ماندن آزاد در محوطه پرسه بزند مانند پاسیو.

پرنده شما برای فرار از سوختن و درجه حرارت بالا نیاز به محل خنک و سایه دارد. سقف را می توان به خوبی در محوطه لانه مرغ فراهم ساخت. تمیز نگه داشتن محفظه از حشرات و بوهای نامطلوب مهم است.

تهویه مناسب نیز داخل ساختمان باشد همراه با مبادلات هوا. تهویه هوا کمک بزرگی در حفظ محیط زیست و خنک و راحت بودن برای پرنده شما می باشد. اگر پرنده تحت یک محیط مطبوع نگه داشته شده است، با این حال، او را نه به طور دائم در مدت زمان کم خارج از خانه ببرید. در پرندگان تغییر ناگهانی درجه حرارت می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: زبان بدن طوطی خاکستری ؛ معنی هر کدام از حرکات کاسکو که باید بدانید

 

محافظت از نور آفتاب برای پرندگان

برای نگهداری بهتر از پرندگان تابستان باید بدانید که همچنان به نور خورشید نیاز دارند. اما تابستان می تواند خشن باشد و مراقبت های ویژه از پرندگان می تواند شما را از غم و اندوه نجات دهد. حفاظت از پرندگان از نور و آفتاب در تابستان کافی است به جز در ساعات اولیه روز و در هنگام غروب که آفتاب مستقیم مورد نیاز است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: راه کارهایی برای بازگرداندن پرنده فراری

 

تغذیه پرنده ها در تابستان

در زمان نگهداری از پرندگان در فصل تابستان به تغذیه آنها باید رسیدگی بیشتری کنید. پرندگان در فصل تابستان انرژی نیاز دارند شما باید همچنان به ارائه پلت به عنوان یک رژیم غذایی پایه توجه کنید. همچنین می توانید سبزی و میوه ها را به مقدار کمی به رژیم آنها اضافه کنید. سبزیجاتی مثل: کاهو، کلم بروکلی، هویج، سیب و پرتقال و نان ها و کوکی ها گندم برای پرنده شما در تابستان مناسب است.

توچه به آب مورد نیاز پرنده را فراموش نکنید. تامین آب آشامیدنی تازه را در ظروف جداگانه از آب را در نظر داشته باشید. ظرف اب پرنده ها را  یک یا دو بار در روز چک کنید تا مطمئن شوید که آنها به مقدار کافی آب دارند.

پت خرید را دنبال کنید :‌

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
masih
masih
3 سال قبل

خوب بود

3
2
عروس هلندی
عروس هلندی
8 ماه قبل

سلام ما یه عروس هلندی اومده تو خونمون الان نمی‌دونیم باید چیکارش کنیم مال همسایه هست که الان نیستش بعد دونه اینا هم بخواهیم بخریم الان مغازه ها بسته هستندو مزدیکمون نیست. یه کوچولو خیلییییییییی کم هلو خورد و دو تا سر خم کردنی آب الآنم دیگه آزمون نمیترسه چون هم پفش رفته هم خودش رو چسبوند به عاجیم، البته این برا چند دقیقه پیشه الان داشت خودش رو میکوبوند به پنجره که بره بیرون بعدش مامانم آورد گذاشتش تو اتاق بعد بیشتر پنجره رو با ملافه پوشوندیم که بیرون رو نبینه الان هم گذاشتیمش روی جا لباسی که ارتفاع… بیشتر بخوانید

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x