اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۳
گربه طوسی و کرم با چشمان بسته که صاحبش با برس قرمز موهایش را شانه می کند.

شانه زدن موی گربه ؛ چگونه موهای گربه خود را برس بکشیم؟

اگر گربه شما به برنامه نظافت منظم عادت ندارد ، ممکن است وقتی که برای اولین بار سعی دارید موی او را شانه کنید، او واکنش مثبتی از خود نشان ندهد. در صورت مواجه شدن با مقاومت او، هرگز سعی نکنید این کار را به زور انجام دهید. اگر نظافت فوری برای او حیاتی است ، با یک متخصص نظافت حیوانات یا دامپزشک ملاقات کنید تا وضعیت را ارزیابی کرده و این کار را به درستی انجام دهد. برای دریافت توصیه های تخصصی درباره شانه زدن موی گربه، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

آماده سازی برای شانه زدن موی گربه

قبل از شروع کار، وضعیت موهای او را بررسی کنید. موهای حیوان شما باید عاری از تکه های طاسی، علائم کک یا کنه باشد. همچنین پوست وی باید عاری از برآمدگی ، زخم یا تغییر رنگ غیرمعمول باشد. اگر مورد مشکوکی به نظرتان رسید، بهتر است دامپزشک او را در جریان قرار دهید. بعد از حصول اطمینان از اینکه گربه هیچ مشکل پوستی ندارد، می توانید برنامه نظافت را شروع کنید.

 

راشل دیلر، متخصص نظافت حیوانات اهلی و مربی موسسه نظافت حیوانات خانگی در لیتلتون، کلرادو ، توصیه می کند اطراف خود را با تمام ابزارهایی که در ابتدا به آنها نیاز دارید مجهز کنید. چون وقتی حیوان خانگی شما در موقعیت مناسبی قرار گرفت، چنانچه متوجه شوید یک یا چند تا از وسایل مورد نیاز برای انجام نظافت را ندارید، این موقعیت طلایی را از دست خواهید داد.

شاید برایتان جالب باشد: مشکلات معمول موی گربه ؛ چرا موهای گربه می ریزد؟

 

برس مناسبی انتخاب کنید

دیلر توضیح می دهد ، “موهای این حیوان به طور معمول جنسهای مختلفی دارند. موهای آنها می تواند بلند، کوتاه، ضخیم، نازک، فرفری، متراکم و یا هر ترکیب ارثی از والدینشان باشد. “

 

انتخاب برس مناسب برای این حیوان بستگی به نوع موی او دارد و البته به اینکه حیوان شما چه چیزی را ترجیح می دهد. لیندا اشمولت، متخصص نظافت حیوانات و صاحب موسسه نظافت حیوانات خانگی در نیویورک می گوید: ” برسی را انتخاب کنید که حیوان خانگی شما آن را دوست داشته باشد. چندتایی از برس های مختلف را امتحان کنید. برس های دندانه پلاستیکی ، دندانه فلزی، برس های نرم تر و موارد دیگر را امتحان کنید تا ترجیح حیوان را متوجه شوید. ”

 

دیلر برس های دندانه درشت و برس های ارگونومیک حرفه ای را برای شانه انواع مو توصیه می کند. او می گوید: “من از هر دو شانه برای انواع مو استفاده کرده ام. تنها مشکل جدی در مورد موهای بلند این است که شما ممکن است ناخواسته موهای حیوان را بکشید. بنابراین این کار را آهسته و راحت انجام دهید. باید کاری کنید که حیوان خانگی شما در طولانی مدت از این کار لذت ببرد.”

جالب است بدانید: ۷ دلیل برای اینکه باید به نظافت گربه خود اهمیت دهید

 

اصول اولیه برای شانه زدن موی گربه

اشمولت برس زدن روزانه را برای حیوانات با موی بلند و هفتگی را برای حیوانات با موی کوتاه توصیه می کند.

اشمولت می گوید: نکته کلیدی برای برس زدن موی یک حیوان کشف راهکارهایی است که برای هر دوی شما مناسب است. یک زمان آرام و ساکت را انتخاب کنید. هنگام انجام این کار، به حیوان عبارات آرامش بخش بگویید. اگر او آرامش خودش را حفظ کرد، به او جایزه بدهید. اگر حیوان شما بی قراری می کند، مکان های مختلفی را در خانه یا ساعات مختلف روز را امتحان کنید. “

 

دیلر می گوید:” من به طور کلی یک برس فلزی در دست می گیرم (یا یک برس ترکیبی حرفه ای) و از گردن حیوان شروع به برس کشیدن می کنم. می توانید ابتدا حیوان خود را از اطراف کتف هایش نگه داشته و سپس نظافت را شروع کنید.

 

اشمولت توضیح می دهد: “بیشتر گربه ها از حرکت برس اطراف سر، گردن و شانه ها لذت می برند. بسیاری از این حیوانات دوست ندارند که قسمت پشت یا بخش زیرین آنها برس بخورد. بنابراین با احتیاط رفتار کنید ولی نگران نشوید. “

 

دیلر با نظر اشمولت موافق است. او می افزاید: “حساس ترین مناطق زیر بغل ، شکم ، پاهای عقب و به خصوص دم حیوان است.”

 

دیلر می گوید: اگر با برس خود به گرهی برخوردید، باید برس را پایین بیاورید و از نوک انگشتان خود برای جدا کردن موهای گره خورده استفاده کنید. 

 

اشمولت می گوید: ” برس را محکم روی موی حیوان نکشید و از حرکت های تند دوری کنید. وقتی حیوانتان از شما می خواهد که کار را متوقف کنید، کار را متوقف کنید. هرگز او را مجبور به انجام این کار نکنید. “

شاید برایتان جالب باشد: مراقبت و نظافت گوش گربه

 

چگونگی برخورد با گره در موی گربه

گره های موجود در موی حیوان خانگی شما در واقع تکه های در هم تنیده از مو است. بر خلاف بقیه قسمتهای مو که نرم هستند، این قسمتها دارای یک بافت متراکم می باشند.

 

این گره ها می توانند جزئی یا محکم باشند. اما برس زدن این قسمتها همیشه برای حیوان شما آزار دهنده اند و باید با رعایت اصول از بین بروند. این کار می تواند در وهله اول از بروز گره ها جلوگیری کند.

 

اگر هنگام شانه کردن موی حیوان به این گره ها برخوردید، دیلر بر اهمیت استفاده مناسب از ابزارهای ایمن یا داشتن یک وسیله حرفه ای برای رفع این گره ها تأکید می کند.

 

دیلر هشدار می دهد: “هرگز و هرگز گره ها را قیچی نزنید. بهتر است فقط برس را برداشته و با آرامش اما با سرعت گره را با برس باز کنید. البته این کار به شدت گره هم بستگی دارد.  اگر مطمئن نیستید که می توانید از عهده این کار بر بیایید، بهترین کار این است که به متخصصان نظافت حیوانات مراجعه کنید. و به آنها اجازه دهید نگاهی به این مشکل بیندازند.

 

اشمولت اضافه می کند: ”اگر در برس زدن حیوان خانگی خود با مشکل مواجه هستید، از یک متخصص نظافت کمک بخواهید. “

 جالب است بدانید: کنترل ریزش موی حیوانات خانگی

تقویت روحیه حیوان در جلسات نظافت ضروری است

نظافت حیوان فرصتی برای تحکیم پیوند شما با او است. با استفاده از پاداش هایی برای حیوان خود، برنامه های نظافتی او را برایش آرام و لذت بخش کنید.

وقتی در حین جلسه نظافت به حیوان خود پاداش می دهید ، این کار برای او لذت بخش می شود. بنابراین احتمالا دفعه بعد که می خواهید موهای او را برس بزنید، او تمایل بیشتری از خود نشان می دهد.

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x