فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ قهوهای در حال نگاه کردن به یک ظرف پر از غذای خشک

نکاتی در مورد تغذیه حیوانات خانگی و غذای متناسب با سن حیوان خانگی

غذای متعادل و متناسب با سن و سال حیوانات خانگی، برای هر حیوانی مفید است. با این حال، نیازهای تغذیه ای بسته به اینکه سگ یا گربه شما چند ساله باشد، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال نیازهای تغذیه ای یک توله سگ یا بچه گربه در حال رشد با نیاز یک سگ یا گربه بالغ که زندگی کم تحرکی دارد، بسیار متفاوت است. همچنین با بزرگ شدن حیوانات خانگی، ممکن است نیازهای تغذیه ای آنها دوباره تغییر کند. اگر تمایل دارید نکاتی در مورد تغذیه صحیح حیوانات خانگی بدانید، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

۵ نکته برای تغذیه متناسب با سن حیوانات خانگی

گربه سفید و کرم رنگ در کنار یک ظرف پر از غذای خشک

نکات مهم تغذیه حیوانات خانگی

در اینجا به پنج نکته اشاره خواهد شد که ذهن شما را روشن می کند که چرا باید در خصوص ارتباط سن و تغذیه حیوان خانگی خود حساس باشید.

 

۱- میزان کالری مورد نیاز برای سنین مختلف

توله سگها و بچه گربه هایی که در حال رشد هستند، نسبت به سگها و گربه های بالغ، برای تأمین نیازهای رشد خود به خوراکی هایی با سطح پروتئین بالاتر و با کالری بیشتری نیاز دارند. اگر نیازهای تغذیه ای آنها برآورده نشود، ممکن است رشد حیوان شما متوقف شود و یا بیمار شود.

شاید برایتان جالب باشد: چه غذایی برای گربه من بهتر است؟

 

۲- ارتباط تغذیه حیوانات خانگی و تربیت پذیری او

نشان داده شده است که DHA (اسید دوکوزا هگزانوئیک) که یک اسید چرب است، باعث افزایش قدرت ذهنی توله سگها می شود. طبق نتایج بدست آمده از برخی مطالعات، غذای توله سگ ها باید حاوی DHA باشد. زیرا توله سگ هایی که غذای آنها حاوی DHA است، تربیت پذیرتر هستند و راحت تر آموزش می بینند.

 

۳- مشکل چاقی و اضافه وزن

چاقی، شایعترین بیماری است که متاسفانه امروزه هم در سگها و هم در گربه ها دیده می شود. یک دلیل این امر تغذیه نامناسب برای سن آنها است. به عنوان مثال، یک سگ یا گربه بالغ – به خصوص گربه ای که سبک زندگی کم تحرکی دارد – در صورت تغذیه با خوراک مخصوص توله سگها یا بچه گربه ها، ممکن است دچار اضافه وزن یا حتی چاقی مفرط شود. مطمئناً حیوانات خانگی، در صورت استفاده بیش از حد از خوراک هایی که برای تغذیه بزرگسالان تولید شده است، می توانند دچار اضافه وزن شوند. میزان کالری بالاتر در خوراک بچه گربه ها و توله سگها قطعاً در بروز این مشکل نقش اساسی دارد.

در این مورد بیشتر بخوانید: اضافه وزن در گربه ها و ۱۰ عاملی که باعث چاقی گربه می شود

 

۴- تغذیه حیوانات خانگی در دوران بارداری و شیر دهی

سگها و گربه های ماده ای که باردار یا شیرده هستند، از نظر تغذیه ای بیشتر از آنهایی که از نظر تولید مثل فعال نیستند، نیاز به تغذیه سالم دارند. در حین بارداری و هنگام شیردهی ، سگ یا گربه مادر به معنای واقعی کلمه بیشتر غذا می خورد. اگر نیازهای تغذیه ای او برآورده نشود، توله سگها یا بچه گربه هایش ممکن است از کمبود شیر رنج ببرند. مسلما این امر در رشد انها تاثیر منفی خواهد داشت. به عبارتی سگ یا گربه مادر ممکن است نتواند برای تغذیه توله های خود، به مقدار کافی شیر تولید کند. علاوه بر این، کمبودهای تغذیه ای ممکن است منجر به بیماری برای خود مادر هم بشود. به عنوان مثال، کمبود کلسیم می تواند منجر به یک بیماری جدی به نام اکلامپسی شود. این بیماری شامل لرزش، تشنج و حتی مرگ مادر است.

همچنین مطالعه مطلب تغذیه توله سگ و بچه گربه؛ بایدها و نبایدها در این مورد حتما به شما کمک خواهد کرد. مطالعه  مطلب غذای سگ در سنین مختلف نیز برایتان مفید خواهد بود.

 

۵- تغذیه متناسب با سن حیوانات خانگی پیر

جانوران اهلی بزرگسال نیز غالباً از نظر تغذیه ای نیازهای خاصی دارند. برای آنهایی که مشکلات حرکتی دارند، مواد مغذی حاوی گلوکوزامین  یا اسیدهای چرب مانند DHA و EPA ، ممکن است مناسب تر باشد. سگها یا گربه های مسن نیز ممکن است از بیماری هایی مانند بیماری مزمن کلیه یا بیماری قلبی رنج ببرند. در بعضی موارد، تغذیه آنها با غذای متناسب با سنشان می تواند روشی موثر برای مدیریت این بیماری ها باشد.

برای این

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x