فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

آموزش گام به گام دستور بریم به سگ

دسـتور بیا بریم دستوری برای پیشگانی سگتان در هنگام قدم زدن در کنارتان، بدون دویدن او جلوتر از شما و کشیدن شما به دنبالش است. این دستور مانع از پریدن سگتان به‌سوی غذا یا حیوانات دیگر می‌شود و قدم زدنتان را راحت‌تر می‌کند. این دستور همچنین در هنگامی‌که به آهستگی با سگتان می‌روید برای کنترل سرعت او و هماهنگ کردن آن با سرعت شماست.

۱- جایزه‌ای که در دستتان صفحه دارید بــه او نشــان داده و به چشــمانش خیــره شــده درحالی‌که  او را در حالت نشســته و انتظار نگه می‌دارید. بدون اینکه آن را بکشــید بــرای اینکــه دســتورتان را راحت‌تر بــه او بفهمانید زنجیــرش را کوتاه کنید.

۲- درحالی‌که تماس چشــمی خود را با او حفظ می‌کنید به‌آرامی پای راستتان را به جلو حرکــت دهید  درحالی‌که او در حالت نشسته  منتظر می‌ماند.

۳- به‌آرامی پای چپتان را به جلو حرکت داده و دستور بدهید  بیا بریــم. او را به‌وسیله جایزه‌اش به  سمت جلو و پای چپتان راهنمایی کنید.

۴-  اطمینان بیابید کــه او جلوتر از شما راه نمی‌رود. به‌وسیله زنجیر کوتاه شده‌اش و با نشان دادن جایزه به او ســعی کنید فاصله تقریباً نزدیک‌بین خودتان و او را در تمامــی طــول مسیر حرکت حفظ کنید.

۵- اگر او به این‌طرف و آن‌طرف می‌رود یا برمی‌گردد، دستور بدهید (بیا بریم) و زنجیرش را آهسته بکشید.

۶-  زمانی که او به ســمت شما نگاه می‌کند دوباره به او دستور بدهید «بیا بریم»  و جایزه‌اش را دوباره به او نشان دهید.

۷- زمانی که او یاد می‌گیرد همیشه در کنار شما قدم بردارد از او تعریف کرده و با دادن جایزه به او   تشویقش کنید. به‌تدریج حرکتتان را تغییر دهید  قدم بزنید، ســریع بدوید، آهســته بروید و…

همچنین برای آموزش گام به گام دستور بیا به سگ می توانید به مطلب مرتبط با آن مراجعه کنید

همچنین بخوانید: آموزش گام به گام دستور بخواب به سگ

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x