اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

کجای گربه را ناز کنیم؟ گربه ها نوازش کردن کدام قسمت از بدنشان را دوست دارند؟

مطمئنا شما می دانید که چگونه باید یک گربه را نوازش کرد. احتمالاً بارها و بارها این کار را انجام داده اید. اما در حالی که ممکن است فکر کنید با دوست خود پیوند برقرار کرده اید، چگونه می دانید که آنها نیز از این پیوند لذت می برند؟ اگرچه همه حیوانات با هم متفاوت هستند، اما علائم معدودی وجود دارد که می توانید آنها را کشف کنید و مناطق مورد علاقه، برای ناز کردن حیوان خانگی خود را پیدا کنید. همچنین بعضی از افراد می پرسند کجای گربه را ناز کنیم که بیشتر خوشش بیاید؟ اگر تمایل دارید که بدانید نوازش کردن گربه ها در کدام نواحی به آنها لذت بیشتری می دهد، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

 

چگونه به حیوان خانگی خود محبت کنیم؟

اولین قدم در محبت به حیوان و ناز کردن او، شخصیت شما را در ذهن او شکل می دهد. دکتر پام جانسون بنت، مشاور رفتار حیوانات اهلی می گوید: حتی اگر در حال تعامل با حیوانی هستید که به خوبی او را می شناسید، خوب است که حضور خود را قبل از شروع محبت کردن به او اعلام کنید. او توصیه می کند که انگشتان خود را به سمت گربه دراز کنید تا آنها را بو کند. حیوان می تواند با مالیدن سر خود به انگشتان یا میو میو کردن ، تمایل خود را به شما اعلام کند.

 

اگر گربه، به شما چراغ سبز نشان داد، باز هم باید فکر کنید که چه چیزی برای او بهتر است. ممکن است این موضوع کم اهمیت به نظر برسد، اما حتی نحوه حرکت دست شما نیز برای او مهم است. دکتر جانسون بنت در ادامه افزود: شما همیشه باید در مسیری که موی حیوان می رویَد او را ناز کنید و مطمئن شوید که به او ضربه نمی زنید. دکتر جانسون بنت گفت: توجه کنبد که رفتار شما برای حیوان چگونه به نظر می رسد. به خاطر داشته باشید که شما هرگز نباید دید او را مسدود کنید. رعایت این نکته بسیار مهم است. زیرا این امر می تواند توسط حیوان، به عنوان یک تهدید تلقی شود.

بیشتر بخوانید: آرام کردن گربه مضطرب؛ چگونه یک گربه وحشت زده را آرام کنیم؟

گربه ای که در حال گاز گرفتن دست صاحبش است

گربه ها گاهی به نوازش کردن واکنش نشان می دهند

 

چه نواحی برای نوازش کردن گربه ها مناسب است؟

حتی اگر شما یک ایده کلی در مورد محبت کردن و ناز کردن گربه خود داشته باشید، این نکته را در ذهن داشته باشید که محبت کردن به حیوانات اهلی چیزی نیست که به طور طبیعی بروز کند و مردم به ویژه کودکان به طور ناگهانی به سمت حیوانات بروند. برای ایمنی کودک و حیوان خانگی، همیشه باید اطفال را در چنین موقعیت هایی تحت نظر گرفت. آموختن عادت های مناسب برای محبت کردن و نوازش کردن گربه می تواند از بروز مشکلات غیرضروری جلوگیری کند. هر گربه خانگی نسبت به حیوان دیگر، مکان های مورد علاقه متفاوتی برای نوازش شدن دارد. اما چند منطقه آزمایش شده و مطمئن در بدن گربه ها وجود دارد که شما می توانید از آنها شروع کنید.

به گفته دکتر جانسون بنت، بیشتر گربه ها دوست دارند پشت سر و زیر چانه شان لمس شود. در این حالت دست باید به صورت ممتد از پشت سر حیوان به سمت دم او کشیده شود تا گربه لذت کافی ببرد. (با این حال ممکن است برخی از این گربه ها دوست نداشته باشند که دست شما به دم آنها نزدیک شود). او پیشنهاد می کند که به طور خلاصه یک ناحیه را امتحان کنید. سپس واکنش این حیوان را از نزدیک مشاهده کنید تا مشخص شود که آیا گربه از لمس آن نقطه لذت می برد یا نه. اگر خوشش نیامد، باید یک ناحیه دیگر را امتحان کنید.

جالب است بدانید: دلایل عطسه کردن در گربه ها

 

در حین نوازش کردن گربه ها، چه کارهایی را انجام ندهیم؟

اگر مرتبا با گربه ها در ارتباط هستید، به همان اندازه که می دانید چگونه باید به آنها نزدیک شوید، مهم است بدانید که چگونه نباید به آنها نزدیک شوید. حتی اگر قبلاً یک حیوان با شما دوست بوده است، نشانه هایی وجود دارد که به شما می گوید این گربه دیگر از ناز کردن شما لذت نمی برد.

برای بیشتر گربه ها نوازش کردن شکم یک “منطقه ممنوعه” حساب می شود. در حالی که همیشه استثنائاتی وجود دارد. ولی در بیشتر مواقع باید از لمس شکم حیوان امتناع کرد، به خصوص اگر حیوان را به خوبی نمی شناسید. اگرچه این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد، اما ناز کردن بیش از حد گربه می تواند منجر به تحریک شدید او یا پرخاشگری منجر شود. بنابراین در هنگان محبت کردن به حیوان، مراقبت تغییر رفتار ناگهانی او باشید.

دکتر برایان اوگل، مربی آنترولوژی (مطالعه تعامل بین انسان و حیوانات) در کالج بیکن و متخصص رفتارشناسی حیوانات خانگی است. او می گوید: “حرکت دم گربه را تماشا کنید. هرچه حرکت دم سریعتر باشد به این معنا است که او در معرض تحریک شدن بیشتری است. این معمولاً علامت آن است که چه موقع باید ناز کردن گربه را متوقف کنید.”

دکتر جانسون بنت اضافه کرد: ” سایر علائمی که حاکی از نارضایتی حیوان خانگی است ممکن است جزئی تر باشند. اما اگر دقت کنید آنها را هم مشاهده خواهید کرد.  اگر حیوان خرخر کردن خود را متوقف کند، برگردد و به شما نگاه کند یا وضعیت گوش های خود را تغییر دهد، باید اینها را به عنوان سیگنال هایی فرض کنید که معنای آن لذت نبردن حیوان از آنچه شما انجام می دهید است. هرگز توجه حیوانی را که ترجیح می دهد تنها باشد، به خود جلب نکنید.

صاحب گربه در حال ناز کردن گونه و صورت گربه است

بهتر است ناز کردن نواحی مختلف گربه را امتحان کنید تا ناحیه مناسب را پیدا کنید

جالب است بدانید: ۱۰ کاری که گربه ها از آنها متنفر هستند!

 

نکاتی در مورد ناز کردن گربه ها

اگر می خواهید گربه ای را ناز کنید حتما صبور باشید. اگر اولین بار است گربه را می بینید، تا وقتی اجازه لمس کردن به شما نداده، خود را کنترل کنید. دکتر اوگل ادامه می دهد: “بسیاری از گربه ها هیچ مشکلی با ملاقات انسان های جدید ندارند. اما لمس شدن توسط یک انسان جدید می تواند یک تجربه ترسناک برای آنها باشد. پس اجازه دهید حیوان داوطلبانه به شما نزدیک شود.”

دکتر اوگل می گوید: یخ رابطه را بشکنید. اگر گربه هنوز به نوازش شما اطمینان ندارد، با اسباب بازی مورد علاقه اش با او بازی کنید. این کار می تواند به راحت تر شدن او نسبت به شما و شکسته شدن یخ رابطه کمک کند.

دقت داشته باشید که با کمی توجه می توانید سیگنال های حیوان خانگی خود را بفهمید. دکتر جانسون بنت هشدار داد: “وقتی گربه خانگی را ناز می کنید، نباید حواستان کلا پرت شود. حیوان خود را نگاه کنید. اطمینان حاصل کنید که این کار هنوز برای او یک تجربه جذاب و خوشایند است.”

 

سخن پایانی

نوازش گربه، کار دشواری نیست. اما با صرف کمی وقت و با تلاش بیشتر می توانید ترجیحات او را متوجه شوید. تا دفعه دیگر به جای تصمیم گرفتن برای تنها بودن، این حیوان به سمت شما بیاید. نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: PETMD

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری

سحر یکی از نویسنده های فعال مجله پت خرید است که مطالعات زیادی در زمینه حیوان های خانگی و مخصوصا سگ و گربه داشته و تجربیاتش در این زمینه را با ما به اشتراک می گذارد. سحر به زبان انگلیسی علاقه مند است و با مطالعه مطالب به روز در مورد حیوان های خانگی، بهترین مطالب را گلچین کرده و ترجمه می کند

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
2 سال قبل

کاملا صحیحه، من با استفاده از این مطلب سه گربه رو رام کردم و کردمش حیوون خونگیم ?

15
3
سارا
سارا
2 سال قبل

زیاد استفاده نکردم .توضیحات‌کامل نبود

8
5
پت خرید
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  سارا

لطفا بفرمایید چرا کامل نبود که بتونیم کامل تر توضیح بدیم

2
3
MOHADESEH
2 سال قبل

خیلی خوب بود گربه هم هم اطمینال و هم توجه و هم لوس بودنش زیاد تر شد ممنون از نویسنده و دکتر جاگسون

Star
Star
1 سال قبل

گربه رو وقتی که خوابه اشکال نداره ناز کنیم ؟

Parisa
Parisa
1 سال قبل

سلام گربه من ۳ماهو نیمه
خیابونی بوده و الان من براش شناسنامه گرفتم تقریبا یه هفته ده روزه که پیشمه. تنها بازی که اجازه میده با هم انجام بدیم لیزه. از مخفیگاهش برای غذا بیرون میاد و به محض این که دستم بخواد بره طرفش برای نوازش دندوناشو بهم نشون میده و تهدید به گازم میکنه.
اصلا اجازه دست زدن بهش و ندارم با اون که شبا اگه تو اتاقش نباشم صدام میکنه و منو میبینه راحتر میخوابه
چه کار کنم که بزاره نازش کنم؟؟

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x