اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
بهترین غذاها برای سگ ژرمن شپرد

معرفی بهترین غذای سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپرد از آن نژاد سگ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. این نژاد سگ، به دلیل هوش بسیار بالا، انرژی زیاد و قابلیت آموزش پذیری، در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. جالب است بدانید که هوش بالای این سگ باعث شده تا با آموزش‎های مخصوصی که به این سگ داده می‌شود، از این نژاد به عنوان سگ پلیس و در هلال احمر به عنوان سگ نجات استفاده شود. حال باید بدانید که برای حفظ سلامتی و رشد سالم این سگ‌ها، تغذیه مناسب و متعادل بسیار مساله مهمی است. 

در این مقاله قصد داریم بهترین غذاها را برای سگ ژرمن شپرد معرفی می‌کنیم. با خواندن این مقاله، شما می‌توانید یک رژیم غذایی بسیار عالی را برای سگ ژرمن خود تنظیم کنید و برای او یک سبک زندگی سالم و پرانرژی ایجاد کنید. پس اگر درباره این موضوع کنجکاو هستید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای سگ ژرمن شپرد

 

شاید برایتان سوال شود که غذای سگ ژرمن چیست؟ و برای تهیه غذای مخصوص برای سگ ژرمن به چه نکاتی باید توجه کنید؟ 

انتخاب مواد غذایی مناسب به حفظ سلامتی و رشد سالم آنها کمک می‌کنند. با توجه به نیازهای خاص سگ‌های ژرمن شپرد، برای تعیین مقدار مناسب پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید، کالری و دیگر مواد مغذی در رژیم غذایی آنها باید نکاتی را رعایت کنید: 

  1. غذای تازه: سعی کنید همیشه غذای تازه را برای سگتان فراهم کنید. بهتر است برای سگ غذاهای تازه بپزید و از غذاهای قدیمی و مانده استفاده نکنید. سگ‌های ژرمن شپرد نیازمند غذاهایی با کیفیت هستند تا به خوبی بتوانند رشد کنند و بدنی سالم داشته باشند.
  2. مقدار غذا: مقدار غذایی که به سگ ژرمن شپرد خود می‌دهید، بستگی به سن، فعالیت، اندازه بدن و سلامتی سگ دارد. برای راهنمایی از مقدار مصرفی غذا می‌توانید از مقادیر درج شده روی بسته‌بندی غذاهای خشک و یا مشورت با دامپزشک خود بهره ببرید. مهم است که مقدار غذا را با دقت تعیین کنید تا سگ به طور مناسب تغذیه شود و از بروز چاقی یا کمبود غذای مناسب جلوگیری شود.
  3. وعده‌های غذا: سگ‌های ژرمن شپرد نیاز به دو وعده غذا در روز دارند. بهتر است غذا را به دو دسته تقسیم کنید و آنها را در دو وعده مختلف در طول روز به سگتان بدهید. این برنامه ریزی در دادن غذا به سگ باعث تأمین مواد غذایی مورد نیاز و سلامت سگتان می‌شود.
  4. آب تمیز و تازه: در کنار غذا، مصرف آب هم برای سگ‌ها بسیار مهم است. توجه داشته باشید که همیشه آب تمیز و تازه در دسترس سگ باشد تا در صورت تشنگی سریعاً بتواند نیاز خود را تأمین کند.
  5. ندادن غذاهای مضر: برخی از مواد غذایی ممکن است برای سگ‌ها سمی و مضر باشند. غذاهایی مانند شکلات، پیاز، سیر، خامه، قهوه، آووکادو و بعضی از مواد شیمیایی موجود در برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها از قبیل غذاهایی هستند که اصلاً نباید به سگ داده شود.
  6. مشاوره با دامپزشک: در صورتی که در مورد رژیم غذای سگ ژرمن خود نیاز به مشاوره دارید، بهتر است با یک دامپزشک مجرب مشورت کنید. 

به طور کلی باید بدانید که غذای سگ چیست؟ هر سگ ممکن است نیازهای تغذیه‌ای خاص خود را داشته باشد. بنابراین، بهتر است با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای سگ خود، از متخصصان تغذیه سگ یا ترینرهای سگ مشاوره دریافت کنید. این افراد می‌توانند شما را راهنمایی کنند و بر اساس نیازهای خاص سگتان، برنامه غذایی مناسبی برای شما تنظیم کنند.

آیا غذاهای خام برای سگ ژرمن شپرد بهتر است؟

 

غذاهای خام بهترین غذایی است که می‌توانید به سگ ژرمن شپرد خود بدهید. این نوع رژیم غذایی طبیعی و سالم نه تنها به سلامتی و بهبود روحیه سگ شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از بروز بیماری‌های شایع مانند چاقی، مشکلات مفصلی، دندانی و گوارشی و علائم رایج آلرژی مانند خارش پوست بیش از حد، جلوگیری کند.

زمانی که می‌خواهید بهترین غذای سگ ژرمن را انتخاب کنید، باید به آناتومی بدن سگ و عملکرد دستگاه گوارش او توجه کنید. سیستم گوارشی سگ‌ها از زمانی که گرگ‌های وحشی بودند، زیاد تغییر نکرده است. برای رژیم غذایی تازه و پر پروتئین این نژاد از سگ اغلب از گوشت، استخوان و … استفاده می‌شود. اما خام خواری در سگ‌ها نیز شرایط خاص خود را دارد. 

غذاهای خامی که قرار است سگ شما اول از همه باید واقعاً ویژگی‌های تازگی را داشته باشند. برای مثال گوشت قرمز باید تازه بوده و از کشتار آن زمان زیادی نگذشته باشد. همچنین اگر قصد دارید سبزیجات و میوه تازه به سگ بدهید باید به سلامت و بهداشت این مواد غذایی دقت زیادی داشته باشید. 

غذای خام برای سگ ژرمن شپرد

معده سگ از نظر تشریحی برای هضم و تخمیر کربوهیدرات‌ها (ماده اصلی نشاسته) طراحی نشده است. حتی غذاهای بدون غلات نیز اغلب شامل سطوح بالایی از کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مانند برنج، سیب‌زمینی، لوبیا و عدس هستند. تغذیه سگ با این نوع غذاها باعث فشار و استرس بر سیستم گوارشی او می‌شود و سطوح انسولین، گلوکاگون و کورتیزول را در طول روز افزایش می‌دهد که می‌تواند به پانکراس آسیب برساند.

بهترین غذای سگ ژرمن شپرد، متناسب با نیازهای او، ترکیبی از همه مواد غذایی مفید است. این رژیم غذایی معمولاً شامل ترکیبی از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر سبزیجات است. همچنین غذاهای آماده سالم و مفید نیز می‌تواند جای خود را در رژیم غذایی سگ داشته باشند. در ادامه چند غذای سگ ژرمن مفید و مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد. 

غذای سگ ژرمن چیست؟ آیا از غذای آماده نیز می‌توان استفاده کرد؟

 

امروزه بسیاری از صاحبان سگ‌ها از غذای آماده برای تغذیه او استفاده می‌کند. خوب است بدانید که غذای خشک و تر آماده برای سگ بسیار مفید است و تمام مواد غذایی مورد نیاز سگ را در خود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط سگ خود غذای مناسب برای او را انتخاب کنید. تنوع بسیار زیاد در این غذاها دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است که حتی به کمک آن‌ها می‌توانید طعم مورد علاقه سگ‌تان را نیز تهیه کنید. در زیر چند غذای سگ ژرمن شپرد را مشاهده خواهید کرد. 

غذای خشک سگ بالغ نژاد ژرمن شپرد رویال کنین

غذای سگ ژرمن شپرد رویال کنین

غذای خشک سگ بالغ نژاد ژرمن شپرد رویال کنین، دارای فرمولاسیون ویژه‌ای است که مختص سگ‌های این نژاد می‌باشد. کمپانی رویال کنین، با استفاده از متخصصین خبره در زمینه تغذیه حیوانات، محصولی تولید کرده‌اند که تمامی نیازهای غذایی سگ‌های ژرمن شپرد را به طور تخصصی تامین کنند. این غذا کاملاً متناسب با نیازهای غذایی سگ‌های ژرمن بوده و ساختار و بافت آن به گونه‌ای متناسب با پوزه و فک ژرمن طراحی شده است تا سگ با خوردن و جویدن آن مشکل نداشته باشد. پروتئین‌ها و فیبرهای خاص موجود در غذای سگ ژرمن قابلیت هضم بسیار بالایی دارند و سبب افزایش سلامت دستگاه گوارش می‌شوند. مواد مغذی موجود در این غذا، برای پوست و موهای این سگ نیز بسیار مفید است.همچنین گلوکزامین و کندرویتین موجود در این غذا نیز سبب بهبود قدرت و استحکام استخوان‌ها و مفاصل می‌شوند و به سلامت جسمانی سگ کمک می‌کنند. برای خرید غذای سگ ژرمن شپرد می‌توانید به پت شاپ آنلاین پت خرید مراجعه کنید. 

غذای خشک سگ نوتری پت ۲۹ درصد پروتئین با طعم مرغ

غذای خشک سگ نوتری پت

https://petkharid.com/

این غذای خشک سگ، ترکیبی از گوشت مرغ و جگر گوساله است که برای تهیه این غذا استفاده می‌شود و دارای ۲۹ درصد پروتئین است. این نوع غذای سگ ژرمن به صورت اختصاصی برای سگ‌های بالغ طراحی و تولید شده است و بسیار لذت‌بخش و خوشمزه است. برای سگ‌هایی که بد غذا هستند و یا حساسیت غذایی دارند، این غذای خشک می‌تواند یک پیشنهاد مناسب باشد، زیرا با درصد بالای پروتئین، نیازهای تغذیه‌ای آن‌ها را تامین کرده و به حفظ وزن ایده‌آل در آن‌ها کمک می‌کند.

غذای نوتری حاوی پروتئین‌هایی است که از گوشت تازه مرغ به میزان ۱۵ درصد، جگر گاو به میزان ۱۰ درصد، پودر تخم‌مرغ و پودر گوشت قرمز تهیه شده‌اند. میزان چربی و انرژی این غذای خشک سگ پریمیوم نوتری متعادل است و برای سگ‌های بسیار فعال و پرانرژی، بهترین انتخاب است. این محصول حاوی مکمل‌های پروبیوتیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن سگ‌های بالغ است. دانه‌های این غذا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مناسب جویدن و بلعیدن سگ‌های نژاد بزرگ باشند، تا مصرف آن برای این نژادها راحت تر باشد.

کنسرو چانک سگ بالغ نوتری پت با طعم گوشت گاو در سس

کنسرو چانک سگ بالغ نوتری پت

https://petkharid.com/

این محصول شامل تکه‌های تازه گوشت گاو است که در یک سس غلیظ قرار دارند. همچنین با ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن سگ غنی شده است. فرمولاسیون این کنسرو چانک بدون استفاده از هیچ گونه ماده نگهدارنده و طعم دهنده مصنوعی می‌باشد، این به معنا است که تمام مواد استفاده شده در این محصول طبیعی هستند.

مصرف غذای مرطوب برای سگ‌ها می‌تواند در کاهش خطر یبوست به دلیل کمبود آب در بدن مفید باشد. وجود رطوبت در غذای سگ ژرمن باعث آبرسانی به بدن سگ شده و به حفظ سیستم ادراری سالم او کمک می‌کند. با توجه به توضیحات بالا، می‌توان به این نتیجه رسید که کنسرو چانگ سگ بالغ نوتری پت با طعم گوشت گاو در سس، یک گزینه مناسب برای تأمین تغذیه مرطوب و سالم برای سگ‌های ژرمن شپرد است.

طرز تهیه غذای سگ ژرمن شپرد

در ادامه یک دستور و طرز تهیه غذای مناسب و آسان برای سگ ژرمن را به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید در منزل نیز به راحتی یک غذای مفید برای سگتان‌ تهیه کنید.

مواد لازم:

  • ۲ پیمانه گوشت مرغ آب‌پز شده و آسیاب شده
  • ۱ پیمانه برنج قهوه‌ای آب‌پز شده
  • ½  پیمانه بروکلی یا سبزیجات دیگر مثل هویج، کدو یا نخود فرنگی پخته
  • ¼  پیمانه روغن ماهی یا روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر کلسیم (منبع کلسیم برای استحکام استخوان‌ها)
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زردچوبه (منبع ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان)
  • ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو ترش (منبع ویتامین C)
  •  آب، به میزان لازم

طرز تهیه غذای سگ خانگی ژرمن شپرد:

 

  1. ابتدا برنج را در آب جوش به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه پخته و آبکش کنید.
  2. در یک قابلمه، مرغ آب‌پز شده، برنج پخته، سبزیجات خرد شده، روغن ماهی یا روغن زیتون، پودر کلسیم، روغن زردچوبه و آب‌لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.
  3. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مواد را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بپزید، تا همه مواد به طور یکنواخت پخته و آماده شوند.
  4. بعد از پخت، بگذارید غذا خنک شود و بعد به اندازه یک وعده از غذا به سگ خود بدهید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این دستور تهیه غذا، بهتر است با دامپزشک خود مشورت کرده تا اطمینان حاصل کنید که غذای تهیه شده تمامی نیازهای تغذیه‌ای سگ ژرمن شما را برآورده می‌کند و بر اساس نیازهای خاص سگ شما تنظیم شود.

حرف آخر

در این مقاله اطلاعاتی درباره بهترین غذای سگ ژرمن شپرد مطالبی با شما به اشتراک گذاشته شد و همچنین چندین محصول که می‌توانید از آن به سگتان بدهید را معرفی کردیم. به علاوه طرز تهیه یک غذای سگ ساده را نیز برایتان آوردیم که اگر مایل به تهیه غذا در خانه هستید، می‌توانید از آن استفاده کنید. امیدواریم که این مطالب مورد پسندتان قرار گرفته باشد و در انتها اگر نکته و یا سوالی درباره این مقاله از ما دارید، می‌توانید در قسمت نظرات پیام خود را بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ بدهیم. 

منبع:
https://www.prodograw.com/raw-feeding-guide/german-shepherd-feeding-guide/#cookie-notice-close

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x