فروردین ۹, ۱۴۰۳
گربه در حال آب خوردن از توالت فرنگی

آیا نوشیدن آب توالت برای حیوانات خانگی خطر دارد؟

وقتی صحبت از رفتارهای عجیب و غریب حیوانات خانگی می شود، نوشیدن آب از توالت ممکن است در صدر لیست اینگونه رفتارها قرار گیرد. به طرز عجیبی برخی از دلایل نوشیدن آب از توالت توسط حیوان خانگی نسبتاً معقول به نظر می رسد. دکتر جنیفر کویتز چنین می گوید: “آخرین باری که کاسه آب حیوان خود را خالی و تمیز کرده اید، کی بوده است؟ اگر نمی توانید زمان آن را به یاد آورید، آب موجود در سرویسهای بهداشتی ممکن است بیشتر از آنچه در کاسه آب موجود است برای دوست شما جذاب باشد!”

در این مطلب از مجله پت خرید به دلایل نوشیدن آب توالت فرنگی توسط سگ و گربه و همچنین خطرات این کار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

چرا حیوانات خانگی به آب توالت جذب می شوند؟

این واقعیت دارد که زمانی که دستشویی شما در حال تخلیه آب است (و مملو از صداهای شرشر آب روان) ممکن است طبیعت اصلی حیوان شما را به خوبی قلقلک دهد تا به دنبال آب جاری طبیعی باشند. به گفته دکتر کویتز، انتخاب آب جاری برای نوشیدن، انتخاب سالم تری نسبت به آب راکد در محیط طبیعی است. او می گوید: “شاید برخی از جانوران اهلی برای رفع تشنگی خود، به سمت آب جاری کشیده می شوند و به همین دلیل آنها به سمت آب جاری سرویسهای بهداشتی نیز جذب می شوند.”

از هر کسی که گربه ای دارد که روی پیشخوان آشپزخانه اش در حال رژه رفتن است، در مورد وسوسه انگیز بودن آبهای روان برای گربه، سوال کنید. یقینا صاحب این گربه، علاقه او را به آب جاری تایید خواهد کرد. باز کردن شیر آب می تواند یک وسوسه غیرقابل مقاومت برای گربه باشد. او اطراف شیر آب پرسه می زند تا جرعه ای آب گوارا بنوشد. به همین ترتیب بسیاری از سگها، هنگام شستن ماشین یا آبیاری چمن، برای خوردن آب به طرف شلنگ می دوند.

دکتر کویتز فرضیه دیگری نیز دارد.

ممکن است که برخی از سگها یا گربه ها، تنها بودن در حمام یا سرویس بهداشتی را دوست داشته باشند. اگر کاسه آب آنها در وسط خانه ای شلوغ و پر رفت و آمد باشد، ممکن است آنها برای آب خوردن در آن محل، احساس راحتی نداشته باشند.

بنابراین آیا مضرات ناشی از نوشیدن از سرویسهای بهداشتی جدی هستند یا ما بی دلیل نگران چیزی هستیم که برای سگها و گربه های مان بی ضرر است؟

پیشنهاد مطالعه: بهترین اسباب بازی برای سگ ها و توله ها

 

گربه سیاه در حال آب خوردن از توالت فرنگی

گاهی نمی شود حیوانات خانگی را از خوردن آب توالت فرنگی منع کرد

 

آیا آب دستشویی کثیف است؟

دکتر پاتریک ماهانی، عضو انجمن دامپزشکان، که در لس آنجلس کالیفرنیا مشغول تحقیق است، می گوید: “فکر می کنم این خطرات واقعی هستند. من موافق نیستم که حیوان اهلی شما از دستشویی آب بخورد.” دکتر ماهانی می افزاید:

“اگر به طور معمول دستشویی خود را شستشو می دهید و آن را ضد عفونی می کنید، مشکلی پیش نمی آید. اما اگر آن را زود به زود تمیز نمی کنید، ممکن است سگ یا گربه خود را در معرض خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی قرار دهید. زیرا مدفوع ما انسانها می تواند حاوی باکتری های مضر برای سلامتی آنها باشد. “

خطر ابتلا به عفونت برای حیوانات، هنگامی که خودمان بیمار هستیم هم به شدت افزایش می یابد. به گفته دکتر ماهانی، انسان می تواند بیماری هایی را به حیوانات خود منتقل کند و مصرف آب از دستشویی می تواند حیوان شما را در مسیر بیماری قرار دهد. البته باکتریها و انگلهای روده تنها خطرات آن نیستند. افرادی که تحت معالجات پزشکی مانند شیمی درمانی یا ید درمانی قرار می گیرند نیز می توانند مواد شیمیایی سمی را از طریق ادرار یا مدفوع خود دفع کنند. در حالی که احتمال چنین مواردی کم است، اما احتمال وقوع آن وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین اسباب بازی برای سگ ها و توله ها

 

محصولات سمی تمیز کننده سرویس های بهداشتی

یکی دیگر از خطراتی که خوردن آب توالت برای حیوانات ایجاد می کند، مربوط به استفاده از مواد شوینده شیمیایی می باشد که ما برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی خود از آنها استفاده می کنیم. محصولات سفید کننده حاوی کلر، یکی از آنهاست. پاک کننده های شیمیایی می توانند حاوی هیپوکلریت سدیم ، نمک های هیپوکلریت ، پراکسید سدیم ، سدیم پوربورات و سایر مواد شیمیایی باشند که در هنگام مصرف مستقیم، کشنده می باشند.

محدود کردن دسترسی حیوان به حمام یا سرویس بهداشتی برای چند ساعت پس از ضد عفونی با مواد شیمیایی ذکر شده (و چند بار سیفون زدن)، لازم است. هرگز از انواع تمیز کننده هایی که به آب مخزن سرویس بهداشتی اضافه می شوند، استفاده نکنید. آنها بطور مداوم مواد شیمیایی را با هر بار خالی شدن مخزن، مجددا داخل آب اضافه می کنند. البته شما باید همیشه نسبت به علائم هر نوع مسمومیت، هوشیار باشید.

پاک کننده های شیمیایی کاسه دستشویی می توانند هنگام بلع، باعث سوختگی شیمیایی در دهان و گلو شوند. همچنین سایر عوارض در جانوران اهلی می تواند شامل استفراغ، بی حالی، قرمزی در دهان و اطراف دهان، درد شکم و گلو باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: دلایل حمله گربه به پاهای شما در حین راه رفتن چیست؟

 

چگونه از نوشیدن آب دستشویی فرنگی توسط حیوان خانگی جلوگیری کنیم؟

دکتر ماهانی می گوید:”من فکر می کنم بهترین راه برای جلوگیری از خوردن آب از دستشویی فرنگی توسط سگ و گربه، بسته نگه داشتن درب آن باشد. همچنین گذاشتن چندین کاسه آب تمیز، خنک و تازه در اطراف خانه می تواند به جلوگیری از آب خوردن از سرویس بهداشتی، کمک کند. “

دکتر ماهانی همچنین به صاحبان سگها و گربه ها توصیه می کند که درب سرویس بهداشتی فرنگی خود را بسته نگه دارند. اما این کار برای همه امکان پذیر نیست. وی می افزاید: “اگر به دلیل داشتن فرزند، نمی توانید درب توالت را بسته نگه دارید، سعی کنید تا حد امکان آن را تمیز نگه دارید.” برای دارندگان حیوانات اهلی که می خواهند هیجان خوردن آب جاری را به حیوانات خود هدیه دهند، یک چشمه آب مصنوعی در خانه می تواند این تجربه را برای این دوستان عاشق هیجان فراهم کند.

البته شما باید چشمه مخصوص حیوان خود را پر از آب شیرین کنید. همچنین تمیز کردن فضای داخلی آن، هفته ای یک بار و به طور دوره ای لازم است. قرار دادن فیلترهای آب نیز می تواند آب گوارا تری برای این موجودات فراهم کند. دکتر کویتز هشدار می دهد: “اگر چشمه آب حیوان خانگی خود را مرتبا تمیز و ضد عفونی نکنید، آب موجود در آن ممکن است از آب موجود در سرویسهای بهداشتی شما به مراتب آلوده تر باشد.”

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x