فروردین ۹, ۱۴۰۳
صاحب سگ در حال شستشوی سگ ژرمن شپرد با شامپو خشک سگ

شامپو خشک سگ چیست؟ محاسن استفاده از شامپو خشک برای سگ

شامپو خشک سگ چیست؟

شستن سگ مخصوصاً وقتی که از آب و خیس شدن بترسد می‌تواند خیلی سخت باشد. خیلی از صاحبان سگ استفاده از شامپوی خشک را به جای شامپوهای معمولی ترجیح می‌دهند. اگر سگ شما از آب و حمام می‌ترسد و پوست حساسی دارد می‌توانید از شامپو خشک مخصوص سگ برای تمیز کردن او استفاده کنید. شستن سگ کار پیچیده و سختی است مخصوصاً اگر اندازه سگ شما متوسط یا بزرگ باشد. خیلی سگ‌ها هنگام شستن عصبی و خشن می‌شوند و یا سعی در فرار می‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید از شامپوی خشک مخصوص سگ  استفاده کنید. شامپوی خشک چربی اضافه و بوی بد بدن سگ را از بین می‌برد. برای آشنایی از نحوه استفاده از شامپو خشک سگ و خرید آن می توانید تا انتهای این مطلب همراه ما در مجله پت خرید باشید.

نحوه استفاده از شامپو خشک برای سگ‌ها

اینکه می گوییم شامپوی خشک سگ، به واقع شامپو خشک است و نیازی به آب ندارد. شامپوهای خشک مخصوص سگها به صورت پودر هستند که می‌توانید بر بدن سگ خود بمالید. شامپوی خشک کثیفی و چربی را از موی سگ جذب می‌کند.

استفاده از شامپوی خشک سگ خیلی ساده است. پودر را بر بدن سگ بمالید مقداری صبر کنید و بعد با شانه کردن آن را از موی سگ خود خارج کنید. البته می‌توانید نحوه استفاده و مدت زمانی را که باید صبر کنید را از روی بسته شامپو بخوانید. چون این دستور العمل ممکن است در شامپوهای برندهای مختلف متفاوت باشد.

شامپو خشک مناسب حیوانات با پوست حساس

بعضی از سگ‌ها پوست حساسی دارند و ممکن است پوست آنها نسبت به شامپوهای معمولی واکنش نشان دهد و سگ شما به شامپو حساسیت داشته باشد.

شامپوی خشک علاوه بر اینکه برای سگ‌هایی که از آب می‌ترسند و عصبی می‌شوند مناسب است می‌تواند برای سگ‌هایی که پوستی حساس دارند مناسب باشد. البته در زمان استفاده از شامپو خشک سگ باید مراقب باشید که پودر به چشم‌ها و دهان سگ وارد نشود.

اگر از محصولات انسانی برای شستشوی سگ خود استفاده می‌کنید حتماً مطالعه مطلب استفاده از صابون و شامپوی انسان برای شست و شوی سگ حتماً برایتان جالب خواهد بود.

سگ پیر

نکاتی که باید در زمان استفاده از شامپوهای خشک سگها بدانید

در عین حال که شامپوهای خشک انتخاب مناسبی برای تمیز کردن سگ‌ها هستند باید به موارد دیگری توجه داشته باشید.

  • شامپوی خشک برای افرادی که وقت کمی برای شستن سگ خود دارند مناسب است.
  • قیمت آن از شامپوهای معمولی کمتر است.
  • سگ‌هایی که با شامپوی خشک شسته می‌شوند نسبت به سگ‌هایی که با شامپوی معمولی شسته می‌شوند کمتر تمیز می‌شوند.
  • شامپوی معمولی پوست سگ را کاملاً تمیز می‌کند ولی شامپوی خشک نمی‌تواند پوست را کاملاً تمییز کند و ممکن است با برای پوست سگ مشکلاتی ایجاد شود.
  • بهتر است پس از ۴ بار حمام با شامپوی خشک سگ خود را با شامپوی معمولی بشویید.
  • شامپوهای خشک در کیفیت متفاوت‌اند. بعضی‌ها بینی، چشم و دهان سگ شما را اذیت می‌کنند یا پودرهای سفیدی در موی او باقی می‌گذارند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: مقایسه غذای خشک و مرطوب سگ و نحوه انتخاب غذای مناسب سگ

برندهای معروف شامپو خشک

شرکت های مختلف در تولید شامپوهای خشک مخصوص حیوانات خانگی فعالیت می کنند. برخی از بهترین برندهای شامپو خشک مخصوص سگ در پت خرید عبارتند از:

سخن پایانی

شامپوی خشک می‌تواند راه حل مناسبی برای سگ‌های عصبی و ترسو و یا صاحبانی که وقت کمی برای حمام سگ خود دارند باشد. ولی یادتان باشد این محصول نمی‌توانند جای شامپوی معمولی را کاملاً بگیرند. اگر سگ شما از آب می‌ترسد و یا حساسیت پوستی دارد، استفاده از این محصول حتماً به کمکتان خواهد آمد. ولی در این شرایط نیز باید شستشوی هر چند وقت یکبار با شامپوهای معمولی را برای سگ خود در نظر بگیرید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x