فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اسکرچر گربه چیست؟ کاربردها و مزایای اسکرچر برای گربه ها

اسکرچر گربه چیست

شاید برای بعضی از افراد این سوال پیش بیاید که اسکرچر گربه چیست؟ به رغم اینکه گربه یکی از قدیمی ترین حیوانات خانگی ست که قریب به ٩ هزار سال با انسان همزیست شده اما استقلال خود را حفظ نموده است. همزیستی گربه و انسان در اعصار مختلف دلایل گوناگونی داشته، همچون شکار حیواناتى که براى انسان مضر بودند مثل موش و حشرات. و همچنین ترس از اپیدمى وبا که توسط کک و موش به زندگى بشر وارد شد و  بطور گسترده جان انسان ها را گرفت. و همواره در زندگى امروز بشر، که نقش همدم خانگى انسان را ایفا میکند و  وجودش بازتابى است از موهبتِ طبیعت که تسکین بخش روان آدمیست در دغدغه زندگى ماشینیزم شهرى.

 

دلایل نیاز گربه ها به اسکرچر

گربه ها با وجود هزارن سال زندگی با انسان، هنوز ژن شکار و علاقه به شکار را در خود حفظ کرده اند. لازمه یک شکار خوب، پنچه های تیز و همیشه آماده ى آنهاست.

گربه در طبیعت پنجه هایش را با کشیدن به پوسته درخت تیز می کند. به این صورت که با چنگال کشیدن به درخت یک لایه از سطح ناخن افتاده و لایه زیرین که تیز و جوان است ظاهر میشود. اما گربه هاى خانگى که درخت در خانه ندارند! از دسته یا پایه مبلمان، پرده و فرش و موکت و تخت خواب برای خراش دادن (Scratch) و تیز کردن ناخن های خود استفاده می کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: اضافه وزن گربه ها و روش های موثر برای کاهش وزن گربه

 

مزایای استفاده از اسکرچر برای گربه ها

یکی از روشهاى متداول براى جلوگیرى گربه ها از چنگ زدن به وسایل خانه، کوتاه کردن مداوم ناخن آنها به روش صحیح اشت. اما اینکار فقط تیزى نوک ناخن ها آن را میگیرد و لایه رویى همچنان باقى میماند. به همین دلیل است که حتا با وجود کوتاه کردن ناخن آنها همچنان در خانه عمل اسکرچ را انجام میدهند.

روش دوم و دائمی تهیه وسیله ایست مختص کشیدن ناخن و اسکرچ کردن گربه که به این منظور و به صورت تخصصی از مواد بسیار مقاوم و مورد علاقه گربه ها ساخته شده است.

قطعاً موادی که در ساخت اسکرچر استفاده میشود باید بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشد.

مطالعه مطلب راه هایی برای جلوگیری از آسیب زدن گربه به وسایل خانه نیز بسیار برایتان مفید خواهد بود.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x