اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

گربه ها از چه چیزی تنفر دارند؟ ۱۰ کاری که گربه از آن متنفر است!

چه چیزی گربه ها را ناراحت می کند؟ 

دلیل اینکه انسان ها گربه ها را دوست دارند بازیگوشی، کنجکاوی و دوست داشتنی بودن آنهاست. گربه ها حیوانات کم خرجی هستند ولی با این حال موجودات خاصی هستند و هر گربه ای علاقه مندی ها و تنفرهای خاص خودش را دارد. در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی ده چیزی که گربه ها از آن تنفر دارند خواهیم پرداخت.

 

۱ – تنفر گربه ها از ماشین سواری

درست مثل انسان ها، گربه ها موجوداتی هستند که به همه چیز عادت می کنند. آنها قلمرو طلبند و دوست دارند زندگی شان طبق برنامه پیش برود. گربه ها از هرگونه تغییر ناگهانی متنفرند، مخصوصا وقتی روی یک وسیله در حال حرکت قرار بگیرند! اما گربه ها برای تنفرشان از ماشین سواری دلیل خوبی دارند: آنها در ماشین سواری دچار استرس شده و ممکن است حالت تهوع بگیرند.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: سگها از چه چیزی متنفرند؟ ۱۱ کار که سگ از آن متنفر است

 

گربه ای که سوار ماشین شده و به نظر ناراحت و عصبانی است

گربه ها از سوار شدن در ماشین متنفر هستند

 

۲ – تنفر گربه ها از آب و حمام کردن

از قدیم این باور وجود داشته که گربه ها از خیس شدن متنفرند. گربه ها مثل انسان ها و سگ ها نیاز به حمام کردن منظم ندارند چون با لیس زدن خودشان را مرتب و تمیز می کنند. گربه سانان نژادهای بزرگ عاشق آب هستند. ولی گربه های خانگی حاضرند هر کاری انجام دهند ولی خیس نشوند. تنفر گربه ها از آب باعث می شود خیلی از آنها از حمام کردن نیز متنفر باشند. البته هستند بعضی از گربه هایی که عاشق آب بازی باشند اما

 

گربه خیس درون وان حمام

بسیاری از گربه ها از آب متنفر هستند

۳ – نوازش کردن شکم گربه

یکی از نواحی که در گربه ها و سگ ها احساسات متفاوتی را نشان می دهد، شکم آنهاست. بصورت غریزی شکم گربه ها ناحیه حساس بدن آنهاست و معمولا وقتی شکم آنها را نوازش می کنیم حالت دفاعی بخود می گیرند. در این حالت ممکن است گربه شما را ناخن بکشد و زخمی کند ‌پس بهتر است به شکمش دست نزنید. البته شاید گربه هایی باشند که از نوازش کردن شکم تنفر نداشته باشند ولی به هر حال در زمان انجام این کار به حالت های گربه خود دقت کنید.

برای اینکه بدانید برای نوازش کردن گربه ها کجای بدن آنها مناسب است مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

گربه در حال گاز گرفتن دست صاحبش

در زمان نواز کردن شکم گربه ها، مراقبت باشید

 

۴ – تنفر گربه از صداهای بلند

صداهای بلند باعث می شود که گربه احساس خطر کند. پس باید محیط آرامی برایش فراهم کنید، گاهی حتی صدای عطسه هم باعث ترسیدن گربه می شود!

بهتر است در زمان مهمانی ها صدای موزیک را بلند نکنید که باعث ترس گربه شما شود.

تصویر گربه نشسته روی زمین

 

۵ – متنفر بودن گربه ها از شانه زدن

بعضی گربه هایی که از بچگی عادت به شانه زدن کرده اند با اینکار مشکلی ندارند. ولی بعضی گربه ها موقع شانه زدن مقاومت می کنند و ممکن است وقتی شانه را در دست شما ببینند فرار کنند. گربه ها حیوانات روراستی هستند و اگر شانه زدن را دوست نداشته باشند با رفتارشان به ما می فهمانند!

در این مورد بیشتر بدانید: شانه زدن موی گربه ؛ چگونه موهای گربه خود را برس بکشیم؟

صاحب گربه در حال برس کشیدن موهای اوست

بعضی از گربه ها از شانه و برس کشیدن متنفر هستند

۶ – نوازش خشن

گربه ها ممکن است خشن بنظر برسند ولی در واقع موجودات بسیار حساسی هستند. اگر گربه تان را با خشم نوازش کنید باعث ناراحتی و تنفر او شده و ممکن است شما را ناخن بکشد. اینکار شما باعث عصبانیت گربه می شود.

گربه در حال نوازش شدن

با گربه ها با خشونت برخورد نکنید

۷ – کوتاه کردن ناخن ها

اگر گربه شما اجازه می دهد براحتی ناخن هایش را کوتاه کنید خیلی خوش شانس هستید! این واکنش گربه ها حین کوتاه کردن ناخن، یک واکنش طبیعی دفاعی آنهاست.

صاحب گربه با ناخن گیر مخصوص در حال گرفتن ناخن گربه خود است

گرفتن ناخن گربه ها ممکن است باعث ناراحتی حیوان شود

 

۸ – وجود گربه های دیگر در قلمرو آنها

بجز گربه هایی که گربه شما با آنها بزرگ شده و به آنها عادت دارد، از گربه های غریبه استقبال نخواهند کرد! این به غریزه و قلمرو خواهی گربه ها مربوط میشود. بصورت غریزی گربه ها تنهایی را ترجیح میدهند و به گربه های دیگر به چشم رقیب برای گرفتن غذا، اسباب بازی و یا حتی جلب توجه نگاه میکنند و در مورد گربه هایی که همدیگر را تحمل میکنند، اگر توجه کنید متوجه خواهید شد که یکی از آنها بقیه را رهبری میکند!

شاید برایتان جالب باشد بدانید: زبان بدن گربه ها و نحوه درک رفتار و حرکات گربه که حتما باید بدانید

 

۹ – تنفر از توجه زیاد

در حالی که سگها از توجه و محبت شما سیر نمیشوند، گربه ها مقدار خاصی توجه میخواهند! اکثر گربه ها نمیتوانند تحمل کنند که شما مدام همراه آنها باشید، بغلشان کرده و نوازششان کنید. وقتی گربه نیاز به توجه داشته باشد با میو میو کردن و یا مالیدن خود به پاهای شما این را به شما می فهماند.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید: اهمیت بازی کردن گربه ها و معرفی چند بازی جالب برای گربه ها

 

۱۰ – کم توجهی به گربه

اگر وقتی گربه تان به توجه شما نیاز دارد به او بی توجهی کنید باعث رنجش او خواهید شد. اگر وقتی حیوان غذا میخواهد به او بی توجهی کنید باید ساعت ها میو میو کردن و بد خلقی او را تحمل کنید! بعضی گربه ها وقتی مدت زمان طولانی تنها میمانند دچار استرس شده و ممکن است وسایل خانه را خراب کرده و یا بیرون از باکس خاکشان خرابکاری کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز مظالعه کنید: دانستنی های جالب درباره گربه؛ ۱۰ نکته جالب درباره گربه ها

 

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد چیزهایی که گربه از آن متنفر است برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی دارید رد بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوژان
3 سال قبل

OMG من نمی دونستم گربه ها اینقدر خوبی و بدی دارند

6
2
Peyman
Peyman
9 ماه قبل
پاسخ به  نوژان

دقیقا ناز و عشوه های خاصی دارن واسه خودشون وباید تمام این حرکاتشونو به خاطر بسپریم تا در مواقع لزوم دچار سردرگمی نشیم و گربه ام اذیت نشه

میم ح
میم ح
4 ماه قبل

در واقع اگر کسی تواناییه درکه رفتارهای تهاجمی یا پرخاشگرانه‌ی گربه رو نداره، بهتره که از اولش نره سراغه این حیوون… چون درک کردنه گربه‌ها کاره سختی هست و هرکسی نمی‌تونه از پسش بربیاد..! چون گربه‌سانان همه‌شون یجورایی در رأس زنجیره‌ی غذایی هستن و غریزه‌ی بقاشون بصورت شگفت‌انگیزی بالاست… بهمین خاطر هم نگهداری از یک حیوانی که ذاتاً شکارچی هست، کاره هرکسی نیست!! واقعاً

0
1
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x