فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
تصویر دامپزشک در حال معاینه دهان و حنجره سگ

گرفتگی صدا در سگ ها و راه های درمان تغییر صدای سگ

چرا صدای سگ ها می گیرد؟

اکثر سگها در هر سنی که باشند توانایی پارس را دارند ولی گاهی اوقات سگها نیز درست مانند انسان ها ممکن است صدایشان را از دست بدهند. البته صاحبان سگها معمولا گرفتگی صدا را در توله های سگ مشاهده میکنند. دلیل آن پارس های بیش از حد است و البته گاهی نیز میتواند از مشکلات سلامتی باشد. با این حال اگر توله شما گرفتگی صدا پیدا کرد باید علت آن شناسایی  و مشکل را درمان کنید.

در این مطلب از مجله پت خرید دلایل گرفتگی صدا در سگ ها را بین می کنم تا برای درمان آن کار راحت تری داشته باشید.

 

لارنیژیت یا التهاب حنجره توله سگ ها

هم انسان و هم سگها میتوانند از التهاب حنجره رنج ببرند. این مشکل به اصطلاح پزشکی “lost voice” که در واقع تورم و التهاب تار های صوتی و حنجره است. حرکت نرمال هوا در حنجره باعث تولید و تغییر صدا میشود.

کم شدن ولوم صدا، گرفتگی صدا و سختی در برقراری ارتباط میتواند از التهاب حنجره و در نهایت حرکت غیر نرمال هوا در این ناحیه باشد. عواملی میتوانند تار های صوتی را تحریک کنند مثل بعضی از بیماری ها، پارس بیش از حد و… که بسیاری از آنها را می توان به سادگی درمان کرد. لارنیژیت موجب گرفتگی صدای سگ شما می شود و باید به سرعت درمان شود. این التهاب برای سگ بسیار آزاردهنده است و حتی ممکن است در غذا خوردن حیوان تاثیر بگذارد

شاید برایتان جالب باشد بدانید: گره موی سگ ؛ چگونه گره خوردن موهای سگ خود را باز کنیم؟

 

التهاب حنجره و گرفتگی و تغییر صدا سگ

التهاب حنجره میتواند چند دلیل پزشکی داشته باشد ۲ مورد شایع آنها عبارتند از:

  1. کنل کاف که یک اختلال تنفسی جدی است.
  2. التهاب لوزه که در نهایت موجب التهاب حنجره میشود که معمولا سگ با وجود اینکه صدایش را از دست میدهد، در ظاهر شاد بنظر میرسد اما معمولا میلی به خوردن غذا ندارد.

 

صدمه به تار های صوتی سگ

التهاب حنجره بخاطر آسیب زدن به اعصاب و حلقه های اطراف حنجره در نهایت به تار های صوتی آسیب وارد میکند. مخصوصا در سگهای بزرگ تر که به شدت در تولید صدا دچار مشکل میشود و صدایش مدام گرفتگی خواهد داشت. حتی گاهی سگ دچار مشکلات تنفسی شده و در موارد نادری نیز سگ با اشیاء خارجی به حنجره و تار های صوتی خود آسیب میزند.

اگر این نو گرفتگی صدا را در سگ خود مشاهده کردید بهترین کاری که شما به عنوان صاحب حیوان میتوانید بکنید این است که سریعا او را به دامپزشکی منتقل کنید تا کارهای درمان او انجام شود.

 

پارس بیش از حد و گرفتگی صدا سگ

بیشترین التهاب حنجره توله سگ ها به دلیل پارس بیش از حد است. توله انقدر با پارس کردن حنجره اش را تحریک میکند تا متورم و دچار التهاب شود. در این صورت صدای او بنظر خش دار و گرفته می آید. بیشترین علتی که توله سگها بیش از حد پارس میکنند ترس از جدایی و یا سر آمدن حوصله شان است.

برای جلوگیری از پارس بیش از حد سگ که موجب گرفتگی صدا می شود، ابتدا باید آموزش های مربوط به درمان ترس از جدایی را به توله بدهید. سپس با او به اندازه کافی بازی و ورزش کنید. البته بهتر است برایش اسباب بازی های سرگرم کننده ای تهیه کنید تا انرژی اضافه و مخربی نداشته باشد.

اگر سگ شما زیاد از حد پار مس کند، دانستن علت پارس کردن سگ ها به شما کمک می کند تا جلوی پارس بیهوده او را بگیرید. برای این کار مطالعه مطلب چطور سگ را از پارس کردن زیاد باز داریم؟ به ما کمک می کند.

اگر حس کردید که صدای سگتان زمان زیادی است که گرفته و خوب نمی شود حتما این مسئله را با دامپزشک در میان بگذارید و از راهنمایی های او بهره بگیرید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
4.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی نیکدل
علی نیکدل
1 سال قبل

سلامی . سگی دارم که مثل پلنگ قوی بود . یک شب به خونه آمدم و یدم یکی از پاهاش می لنگه و کف پاش زخم شده بود . و از شب به بعد خیلی زیاد خودشو می خاروند و بعد افسردگی گرفت و لاغر شد و زیاد حرکت نمی کرد و خیلی خودشو گاز می گیره و زخم می کنه و خیلی بوی بد میده و تا الان دو بار آیورمکتین تزریق کردم و خارشش کمتر شده ولی الان سه ماهه که علائم زیر را داره : ۱ لاغر شده ۲ کم حرکت شده ۳ افسردگی داره ۴ خودشو… بیشتر بخوانید

ali
ali
25 روز قبل
پاسخ به  علی نیکدل

یه چیزی بگم من دکتر نیستم منم فقط یه صاحب سگ هستم و ۴تا ژرمن ماده دارم شما لطفاً از دوست داشتن در مورد سگ دیگه حرفی نزن . از این به بعد فقط بگو سگ دارم همین

محمدرضا
9 ماه قبل

سلام

محمدرضا
9 ماه قبل

توله من۱۱ماهه زیاد پارس میکنه الان صداش کلفت شده گرفته درمان؟

مبین
مبین
3 ماه قبل

سلام من یه توله دارم آدم گیره بعد یک جا بستمش بعد خیلی پارس میکنه الان صداش در نمیاد بنظر شما صداش خوب میشه

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x