اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳
طوطی در حال بازی با اسباب بازی

چگونه محیط خانه را برای حضور پرنده مان امن کنیم

ارائه یک محیط امن تنها راه برای شاد نگه داشتن پرنده ایست که می تواند تا آخر عمر یهترین دوست شما باشد. اگر شما به فکر اضافه کردن یک پرنده به خانواده خود هستید حتما باید محیطی سالم را برای او ایجاد کنید. ایمنی محیط برای پرنده هم به سلامتی او کمک می کند و هم خیال شما راحت است که پرنده متواری نمی شود. در این مقاله از مجله پت خرید به این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه محیط خانه را برای حضور پرنده ها امن و مطمئن کنیم.

 

شرایط مورد نیاز برای قفس پرنده

قفس باید از میله های محکم و مطمئن ساخته شده باشد. توجه داشته باشید جنس میله ها از سرب و روی نباشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که میله های قفس پرنده بدون تیزی و کاملا صاف باشند. فاصله بین آنها به طوری باشد که پرنده به راحتی بتواند از آنها آویزان شود. البته اگر پرنده شما کوچک است باید توجه کنید که فاصله میله ها به شکلی باشد که پرنده نتواند از آن خارج شود. یک قفس امن برای پرنده باعث می شود خود او نیز احساس امنیت بیشتری در محیط داشته باشد.

انتخاب اسباب بازی های ایمن برای پرنده

اسباب بازی هایی که در اختیار پرنده می گذارید نباید تیزی داشته باشد و انقدر کوچک نباشد که پرنده بتواند آنها را ببلعد. سعی کنید اسباب بازی های پرنده متناسب با اندازه خود او انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ایمنی پرنده شما از سرگرم شدن او مهم تر است پس اسباب بازی ها هر چقدر هم که زیبا و جذاب باشند، باید در ابتدا امن و مطمئن باشند.

در این زمینه بیشتر بدانید: رژیم غذایی مناسب برای کاسکو و هر آنچه در مورد نحوه تغذیه کاسکو باید بدانید

مکان مناسب برای قرار دادن قفس پرنده

شما باید بهترین محل را برای گذاشتن قفس انتخاب کنید. بر خلاف انتظار بعضی ها آشپزخانه بدترین محیط برای گرنده ها می تواند باشد و اصلا برای آنها امن نیست. نوسانات دمایی و دود بخصوص در حین پخت و پز می تواند اثر ید و قابل توجهی بر روی سلامتی پرنده بگذارد.

بوی سوختگی یا مواد شیمیایی که با آن آشپزخانه را تمیز می کنید به نوبه خود می تواند مضر و خطرناک باشد. اگر پرنده شما در خانه آزاد باشد و قفس آن نیز در آشپزخانه قرار گرفته باشد ممکن است وقتی به سمت قفسش پرواز می کند اشتباهی به روی اجاق گاز بنشیند و برایش مشکل بوجود بیاید.

 

محیط امن برای پرنده های آزاد در منزل

اگر پرنده شما در خانه آزاد است باید یکسری نکات را رعایت کنید. مطمئن شوید پنجره ها بسته اند یا اینکه دارای توری محکمی هستند که پرنده نمی تواند به بیرون پرواز کند. گاهی اوقات پرنده ها برای خارج شدن از خانه به سمت شیشه ها پرواز می کنند که باعث آسیب به سرشان می شود، به همین منظور بهتر است از پرده برای پنجره های خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: راه کارهایی برای بازگرداندن پرنده فراری

به دلایل روشن لوسترها خطرناک هستند. شما باید مطمئن شوید لوسترها به محکمی به سقف وصل شده اند و اگر لوستر شما دارای آویز است، آویزهای آن دارای شکستگی نباشند که به پرنده آسیب بزند.

پیشنهاد مطالعه: آیا نگهداری طوطی ها و حیوانات خانگی در کنار هم بی خطر است؟

اگر شومینه روشن در خانه دارید حتما از حفاظ های ایمنی باید استفاده کنید و از بسته بودن دودکش آن مطمئن شوید. چون امکان فرار پرنده از دودکش وجود دارد.
در نهایت پرندگان دوست دارند طعم جهان را با دهان خود بچشند. به این معنا که هر چیزی را وارد منقار خود می کنند و می خورند. بعضی از گیاهان و گل های آپارتمانی ممکن است سمی و خطرناک باشند پس بهتر است اگر گیاه در خانه دارید در مورد آن تحقیق کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x