اسفند ۲۹, ۱۴۰۲
سگ در حال پارس کردن

روش های جلوگیری از پارس سگ یا چطور سگ را از پارس کردن زیاد باز داریم؟

پارس کردن سگ ها

بعضی از سگ ها معمولا زیاد پارس می کنند و می خواهند منظورشان را با پارس کردن برسانند. اماگاهی این پارس کردن دیگر از حوصله خارج می شود و حتی ممکن است همسایه ها را نیز اذیت کند. روش های مختلفی برای جلوگیری از پارس کردن سگ ها وجود دارد که هر کدام از آنها نیز به صبر و حوصله نیاز دارند. در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی راهکارهایی برای اینکه چطور سگ را از پارس کردن زیاد باز داریم خواهیم پرداخت.

 

چرا سگ ها پارس می کنند؟

ممکن است سگ شما برای خواستن چیزی پارس کند، باید دلیل آن را پیدا کرده و رفع کنید. سگها اکثر مواقع برای جلب توجه پارس میکنند، برای همین خیلی مهم است که به رفتار بد آنها بی اعتنایی کنید ولی ممکن است دلایل دیگری مثل خواستن غذا و یا تقاضا برای پیاده روی هم وجود داشته باشد. مطالعه مقاله علت پارس کردن سگ ها نیز کمک زیادی می کند تا دلیل پارس کردن زیاد سگ خود را متوجه شوید.

 

چطور به سگ آموزش دهیم پارس نکند یا حداقل کمتر پارس کند؟

معمولا  روش هایی که در ادامه خواهد آمد روش هایی برای آموزش جلوگیری از پارس کردن سگ هاست که به شما کمک می کند صدای حیوان خود را کنترل کنید تا مزاحم دیگران نشود.

 

بازی کردن و خسته کردن سگ

بطور کلی بهترین راه برای جلوگیری از پارس سگ ها این است که تا میتوانید آنها را خسته کنید. سگ هایی که روزانه چند ساعت ورزش میکنند در برابر چیزهایی بی اهمیت مثل رهگذرها و یا صداهایی که از بیرون می آید پارس نمی کنند. این کار ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد ولی ورزش و بازی هم به سلامت سگ شما کمک می کند و هم از شر پارس کردن بی مورد سگ راحت خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهمی که باید قبل از پذیرفتن مسئولیت سگ ها بدانید

 

نادیده گرفتن سگ

روش دیگر جلوگیری از پارس کردن سگ ها، نادیده گرفتن آنهاست. این روش در ابتدا کمی دشوار است ولی زمانی که بتوانید به این کار آنها بی اعتنایی کنید، کمتر پارس خواهند کرد. البته ممکن است در ابتدا این کار جواب ندهد ولی به مرور زمان سگ شما متوجه می شود با پارس کردن زیاد نمی تواند توجه شما را جلب کند و بالاخره از این کار خسته می شود.

 

کنترل موارد تحریک کننده سگ

یک راه حل دیگر برای جلوگیری از پارس سگ ها این است که از شر چیزهایی که سگ را به پارس کردن تحریک میکند خلاص شوید و یا آنقدر آن محرک را برایش تکرار کنید که دیگر انگیزه ای برای تحریک شدن در برابرش نداشته باشد.

جالب است بدانید: گرفتگی صدا در سگ ها و راه های درمان تغییر صدای سگ

 

سخن پایانی

اگر تمام این کارها را انجام دادید و جوابی نگرفتید، با یک متخصص مشورت کرده و یک مربی برای سگتان استخدام کنید تا دلیل پارس کردن او را مشخص کرده و به شما آموزش دهد که چگونه از آن جلوگیری کنید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x