فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
سگ سیاه پیر

نشانه های پیری در سگ ؛ علائم پیر شدن سگ ها

پیر شدن سگ ها و نشانه های آن

همه صاحبان سگ، حیوان خود را بی نهایت دوست داشته و آرزو می کنند کاش همیشه سگشان در کنار آنها باقی می ماند. متاسفانه این امکان وجود نداشته و عمر هر موجود زنده ای روزی پایان می پذیرد. هر سگ به نوعی متفاوت پیر می شود. اما برخی تغییرات عمومی در بدن سگ ها به مرور و با کهولت سن بروز می کند. این نشانه های پیری در تمامی سگ ها متداول است. در این مطلب از مجله پت خرید به برخی از تغییرات بالارفتن سن در سگ‌ها و نشانه های اصلی پیر شدن سگ اشاره می کنیم.

۱٫ سنگینی گوش در زمان پیر شدن سگ

یکی از نشانه های پیر شدن سگ ها، سنگین شدن گوش آن‌هاست. وقتی حیوان را صدا می کنید دیرتر عکس العمل نشان می دهد و حتی گاهی صدای شما را نمی شوند. با پیری سگ، سلولهای عصبی و شنوایی او رو به انحطاط رفته و موجب کاهش شنوایی می گردد.

۲٫ کاهش دید و ضعف بینایی سگ های پیر

لنز چشم های سگ با بالا رفتن سن تار می شود. تغییرات طبیعی در تصلب بافت عدسی چشم به مرور زمان مشاهده می شود. عامل دیگری که با بالا رفتن سن و پیری سگ ها بروز می کند، آب مروارید است که موجب اختلال دید می گردد.

سگ پیر که عینک زده است

با پیر شدن سگ ممکن است چشم ای او ضعیف شوند

اگر شما هم از سگ پیر مراقبت می کنید، لازم است بدانید: ۵ نکته مهم جهت مراقبت از سگ مسن

۳٫ کم تحرکی و تنبل شدن سگ در پیری

با بالا رفتن سن سگ روند سوخت و ساز بدن کاهش یافته و نتیجتاً حیوان کم تحرک شده و زمان بیشتری را به استراحت سپری می کند. معمولا سگ ها که پیر می شوند تنبل شده و دوست دارند بیشتر وقت خود را به استراحت و خواب بپردازند. هر چند کم تحرک شدن سگ ها نشانه مشکلات دیگری نیز ممکن است باشد اما یکی از نشانه های اصلی پیر شدن در سگ شماست.

سگ پیر خوابیده در کنار پیر زن و پیرمردی که روی مبل نشسته اند

سگ های پیر معمولا کم تحرک و تنبل می شوند

۴٫ نیاز به کالری کمتر و کم اشتها شدن سگ پیر

سگ های مسن ۳۰ الی ۴۰ درصد کالری کمتری نیاز دارند. بنابراین میزان مصرف طبیعی غذای گذشته در سگ پیر موجب چاقی و افزایش وزنش می شود. حتی گاهی سگ اشتهای گذشته اش را از دست می دهد و دیگر مثل قبل غذا نمی خورد. در این مواقع شما نیز باید مراقب رژیم غذایی سگ در زمان پیری اش باشید تا موجب اضافه وزن جیوان نشود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: اضطراب در سگ ها و روش های درمان اضطراب سگ

۵٫ عفونت و بیماری های بیشتر

با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن سگ ها ضعیف می شود و این اتفاق از نشانه های اصلی پیر شدن سگ هاست. در نتیجه حیوان در برابر عفونت و بیماری مقاومت کمتری نشان می دهد و ممکن است زود به زود مریض شود.

دست کشیدن روی سر سگ پیر

سگ های پیر اشتهای خیلی کمی دارند

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد نشانه های سگ های پیر برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x