فروردین ۹, ۱۴۰۳

مواد مغذی در رژیم غذایی سگ ها باید شامل چه چیزهایی باشد؟

رژیم غذایی سگ ها برای سگ ها

سگ ها نیز مانند انسان ها برای سالم ماندن احتیاج به مقدار قابل توجهی پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارند. در واقع رژیم غذایی برای سالم ماندن سگ باید شامل تمامی این مواد به همراه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز او باشد. در این مقاله از مجله پت خرید به معرفی مواد مغذی در رژیم غذایی تمامی سگ ها پرداختیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

پروتئین، کربوهیدرات و چربی برای سگ

سگ ها همانقدر که به پروتئین نیاز دانرد، به چربی و کربوهیدرات نیز نیازمند هستند. این مواد غذایی روی عملکرد بهتر سگ ها اثر مثبت دارد. به همین دلیل در رژیم غذایی سگ باید به این موارد توجه ویژه ای داشت. نقش هر کدام از این مواد به شکل زیر است:

  • پروتئین: برای ترمیم بافت ها و رشد بدن سگ ها نیاز است. این ماده غذایی به تولید عضلات سگ کمک می کند و عملکرد سیستم های جسمی او را تقویت می کند.
  • کربوهیدرات: برای تامین انرژی مفیداند. در واقع منبع اصلی کسب انرزی سگ ها باید کربوهیدرات باشد وگرنه بدن شروع به سوزاندن ماهیچه ها برای تولید انرژی می کند.
  • چربی: برای ترمیم بافت ها و رشد بدن سگ بسیار نیاز است، چربی ها به جذب ویتامین های مورد نیاز سگ نیز کمک شایانی می کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: رژیم کم پروتئین سگ ؛ چه زمانی غذای کم پروتئین به سگ بدهیم؟

منابع غذایی مورد نیاز سگ

اولین چیزی که در رژیم غذایی سگ باید به آن توجه کرد، پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها هستند. گوشت، مرغ و سبزیجات می توانند منابع این سه مواد باشند. هرچند منابع حیوانی برای سگ ها که گوشخوار هستند بهتر و توصیه شده است. ضمن اینکه خوردن گوشت، پروتئین و چربی بیشتری نیز برای سگ ها به ارمغان می آورد.

در رژیم غذایی سگ های بالغ باید حداقل ۱۸% پروتئین و ۵% چربی وجود داشته باشد. درصد باقی مانده را نیز کربوهیدرات ها تشکیل می دهند تا انرژی آنها تامین شود.

 


ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سگ ها

مواد معدنی و ویتامین ها نیز در رژیم غذایی سگ ها نقش مهمی دارند. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را بدن سگ نمی تواند تولید کند. این مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز سگ باید از طریق غذا به دست بیاید.

ویتامین ها به عملکرد بهتر فیزیولوژی سگ اثر می گذارند. این مواد پوشش سالم و براق‌تر از جمله پوست و موی سگ اثر می گذارند. همچنین به فرآیندهای شیمیایی داخل بدن سگ ها کمک زیادی می کنند.

اگر سگ شما نتواند از غذاهای مصرفی خود ویتامین مورد نیاز را تامین کند، باید از مکمل های غذایی سگ یا مکمل های دارویی استفاده کنید. البته در صورتی که مطمئن هستید سگتان از طریق غذایش ویتامین و مواد معدنی کافی را دریافت می کند از مکمل  استفاده نکنید، زیرا ازدیاد بیش از اندازه این مواد نیز می تواند مشکل ساز شود.

بیشتر بخوانید:مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز سگ ها که حتما باید بدانید

آب مورد نیاز سگ ها

 کنار مواد غذایی که در رژیم غذایی سگ خود باید قرار دهید، باید بدانید که آب یکی از مواد مغذی حیاتی برای سگ شماست.

در واقع ۶۰ تا ۷۰ درصد بدن سگ های بالغ را آب فرا گرفته است. حال کمبود تنها ۱۰ درصد آب می تواند برای سگ ها خطرناک باشد و پیامدهای جدی داشته باشد. سگ هایی که به آب سالم و تازه دسترسی ندارند از آب ذخیره ای بدنشان به مقدار قابل توجهی استفاده می کنند. آبی که در دسترس سگتان می گذارید باید در تمامی زمان ها تمیز، خنک و سالم باشد.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه غذای خشک برای سگ؛ راهنمای پخت غذای خشک سگ

همچنین بخوانید: آنچه در مورد سلامتی سگ تان باید بدانید؛ ویژگی های سگ سالم

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد مواد مغذی در رژیم غذایی سگ ها و موادی که باید در آن گنجانده شود، برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x