فروردین ۹, ۱۴۰۳
به چه دلیل سگ ها غذا نمی خورند؟

علت نخوردن غذای خشک سگ چیست؟ + ۱۰ راهکار

غذای خشک انتخاب اول صاحبان سگ‌ها برای تغذیه حیوان‌شان است. معمولاً تمام سگ‌ها این غذا را دوست دارند و با لذت آن را می‌خوردند. اما برخی اوقات پیش میاید که سگ میلی به خوردن غذای خشک ندارد. سوالی که در اینجا پیش میاید این است که چرا سگ غذای خشک نمیخورد؟ اولین کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که چندین مورد را بررسی کنید.

  1. سگ از چه زمانی دست از خوردن غذای خشک کشیده است؟
  2. آیا نخوردن غذا به یکباره بوده یا به تدریج؟
  3. آیا در رفتار سگ تغییری مشاهده کردید؟
  4. آیا سگ غذای دیگری میخورد و فقط نسبت به غذای خشک بی اعتنا شده است یا خیر؟
  5. آیا سگ مریض شده است یا خیر؟

دلایل مختلفی باعث می شود سگ‌ها به غذای خشک بی میلی نشان دهند و آن را نخورند. در صورتی که سگ شما به خوردن غذای خشک میلی نشان نمی دهد اولین کاری که باید انجام دهید در میان گذاشتن این موضوع با دامپزشک‌تان است، زیرا بیماری‌های جسمی و رفتاری زیادی موجب بی‌ میلی سگ به غذای خشک می‌شوند. در نهایت شما پس از اینکه فهمیدید مشکل از کجاست می‌توانید راه حل عادت دادن سگ به غذای خشک را نیز پیدا کنید. در این مقاله قرار است علت نخوردن غذای خشک سگ را به شما بگوییم و راه حلی برای این مشکلات مطرح کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

دلایل نخوردن غذای خشک سگ

دلایل بسیاری می‌تواند باعث نخوردن غذای خشک شود. از مشکلات تغذیه گرفته تا مشکلات روحی و رفتار سگ می‌توانند بر روی غذا خوردن سگ تاثیر گذار باشند.

 

۱٫ بیماری

اگر سگ شما قبلاً مشکلی با خوردن غذای خشک نداشته و علاقه خود را از دست داده است، باید بدانید که شاید دچار بیماری شده و تمایلی به غذا خوردن ندارد. این مشکلات را می‌توانید از تغییرات گوارشی سگ نیز متوجه شوید. برخی از این مشکلات شامل  نفخ، اسهال یا استفراغ است و تغییراتی در رنگ و حالت مدفوع سگ. در این شرایط شما باید سریعاً سگ را به یک دامپزشکی ببرید.

۲٫ استرس و اضطراب

در برخی موارد استرس و اضطراب باعث می‌شود میل غذا خوردن در سگ از بین برود. اضطراب جدایی در توله‌سگ‌ها نیز از همین دسته مشکلات است و آنها را دچار بی میلی سگ به غذای خشک می‌کند. در این مواقع اول باید اعتماد سگ را جلب کنید و شرایط را برایش عادی جلوه بدهید و بعد تلاش برای غذا دادن به سگ کنید.

۳٫ درد دندان

گاهی اوقات سگ‌ها دچار مشکلات دهان و دندان می‌شوند و همین مشکل باعث می‌شود که نتوانند درست غذا بخورند. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل سالی ۲ بار دندان های سگ معاینه شود.

۴٫ بدغذایی

برخی سگ‌ها ذاتاً بد غذا هستند و به هر غذایی تمایل نشان نمی‌دهند. معمولاً این سگ‌ها غذای تر را به غذای خشک ترجیح می‌دهند. به طور کلی باید قلق غذا خوردن این سگ‌ها را به دست بیاورید و مطابق آن برای سگ غذا تهیه کنید.

۵٫ افزایش سن

افزایش سن در سگ‌ها دلیل دیگری برای بی میلی به غذا خوردن است. زیرا به مرور زمان حس چشایی و بویایی سگ کم خواهد شد و به همین دلیل هم خیلی از غذاها را نمی‌خودند.

۶٫ عوارض مصرف دارو

برخی از سگ‌ها به دلیل بیماری هایی که دارند و باید دارو مصرف کنند، دچار بی میلی سگ به غذای خشک می‌شوند. در این صورت بهترین کار این است که یک دامپزشک مجرب مشورت کنید و غذایی مناسب و باب میل سگ برای او تهیه کنید.

۷٫ پرخوری

گاهی اوقات برخی صاحبان سگ که شاغل بوده و ساعاتی از روز را در بیرون از خانه هستند، غذای کل یک روز را در اختیار سگ قرار می‌دهند تا گرسنه نماند. در این مواقع سگ شاید کل آن غذا را بخورد و دچار پرخوری شود. این عمر به مرور زمان سگ را دچار سوء هاضمه و بی میلی به غذای خشک کند.

۸٫ تغییر برنامه غذایی

گاهی اوقات صاحبان سگ بدون دلیل منطقی برنامه غذایی سگ را تغییر داده و انواع مواد غذایی را به حیوان می‌دهند. سگ نیز با توجه به تغییری که در برنامه غذاییش به وجود می‌آید، میل به برخی غذاها را از دست میدهد.

حال با دانستن این مشکلاتی که برای غذا نخوردن سگ ایجاد می‌شود باید به دنبال راهکاری باشید تا این مشکل را رفع کرده و از بروز مشکلات بدتر جلوگیری کنید. در ادامه برخی راهکارها را به شما خواهیم گفت.

 

راهکارهای عادت دادن سگ به غذای خشک

 

  • هر چند وقت یکبار سگ را برای بررسی و معاینات پزشکی به مراکز دامپزشکی معتبر ببرید تا چکاپ های لازمه انجام شود.
  • مواد غذایی که سگ دوست دارد و برای او مفید است به غذای خشک سگ اضافه کنید تا سگ به مرور به غذای خشک عادت کند.
  • غذا خوردن را برای سگ هیجان انگیز کنید. برای مثال غذای سگ را داخل اسباب بازی هایی بریزید که مخصوص به غذا دادن سگ هستند.
  • برای عادت دادن سگ به غذای خشک، غذا را مانند تشویقی در حین آموزش به او بدهید تا به طعم و بوی غذا عادت کند.
  • برای غذا دادن به سگ زمانبندی مشخص تعیین کنید و در همان زمان به او غذا دهید تا بفهمد که در آن زمان است که به او غذا می‌دهید و مجبور شود غذایی که به او میدهید را مصرف کند.
  • زمانی که می‌خواهید به سگ غذا دهید در کنار او نباشید. غذا و آب را برای سگ بگذارید و آن مکان را خلوت کنید تا سگ بر روی غذایش متمرکز شود.
  • اگر سگ غذای خشک نمیخورد، مقداری آب به غذای او اضافه کنید تا نرم‌تر شود.
  • هربار بعد از غذا خوردن سگ حتما ظرف را تمیز کنید و بعد از آن وعده بعدی را در آن ریخته و به سگ بدهید.
  • اگر چند حیوان دارید غذای هر کدام را با فاصله از هم بگذارید.
  • همیشه در کنار غذای خشک ظرف آب بگذارید زیرا غذای خشک باعث تشنگی سگ می‌شود.

علت غذا نخوردن سگ

سخن پایانی

در این مقاله درباره علت نخوردن غذای خشک سگ مطالبی را برایتان جمع آوری کردیم و راهکارهایی ارائه دادیم. امیدواریم این مطالب مورد پسندتان واقع شده باشد و اگر نظر یا نکاتی درباره غذا نخوردن سگ دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید بهترین غذاهای خشک برای سگ را از پت شاپ آنلاین “پت خرید” سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] پیشنهاد مطالعه: دلایل بی‌میلی سگ به غذا و روش درمان آن […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x