اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

جلوگیری از جویدن سگ ها و نکاتی در مورد استفاده از پوزه بند

سگها هر چیزی که دم دستشان باشد میجوند و این امر در اکثر موارد طبیعی است. اگرچه گاهی اوقات این رفتار طبیعی آنها تبدیل به خرابکاری میشود که در این مواقع باید فکری به حال آنها بکنیم. پوزه بند بستن باعث میشود سگ ما نتواند هرچیزی را بجود و خرابکاری کند، اما آیا اینکار راه حل مناسبی است؟! پیشنهاد می کنیم این مطلب از مجله پت خرید را برای جلوگیری از جویدن لوازم توسط سگ مطالعه کنید.

 

سگ در حال جویدن دمپایی

اگر به سگ ها آموزش ندهید ممکن است هر چیزی را بجوند

پوزه بند برای جلوگیری از جویدن سگ مناسب است؟

جواب سوال اینکه پوزه بند جلوگیری از جویدن سگ مناسب است هم بله و هم خیر! اگر شما از پوزه بند استفاده کنید، بطور موقت از این رفتار او جلوگیری میکنید. ولی به محض باز کردن پوزه بند، سگتان دوباره شروع به جویدن وسایل کند. باید برای حل این مشکل کلاسهای آموزشی برایش برگزار کنید تا بتوانید از اینکارش جلوگیری کنید.

وقتی سگ ها وسایل را میجوند حس خوبی پیدا میکنند، سگها جهان اطرافشان را بوسیله همین کار شناسایی میکنند. استفاده از پوزه بند سگ فقط از این عمل سگ ها جلوگیری کرده و به هیچ وجه از اشتیاقشان آنها برای جویدن لوازم و وسایل منزل نمی کاهد. پس باید چه کاری انجام دهیم؟

پیشنهاد مطالعه : مسواک زدن دندانهای سگ 

همچنین بخوانید: روش های جلوگیری از پارس سگ

روش جایگزین برای پوزه بند

بهترین راه برای جلوگیری از این حرکت سگ این است که او را زیر نظر داشته باشید و وقتی اینکار را انجام داد با او برخورد کنید. همچنین میتوانید او را گول بزنید و به او یک اسباب بازی جویدنی بدهید یا وقتی شروع به جویدن چیزی میکند آنرا از او بگیرید. در این موارد باید دقت کنید که وقتی در خانه نیستید آن وسیله را در دسترس سگتان قرار ندهید که در عدم حضورتان بتواند آنرا بجود. اگر این راه حلها جواب نداد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: گره موی سگ ؛ چگونه گره خوردن موهای سگ خود را باز کنیم؟

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x