فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

اهمیت بازی کردن گربه و معرفی چند بازی جالب برای گربه ها

اهمیت بازی کردن برای گربه ها

بازی کردن و فعالیت جسمانی برای گربه ها نقش بسیار مهمی در سلامت جسمی آنها دارد. فعالیت بدنی و بازی کردن با آنها امتیازات فیزیکی و مغزی زیادی را به همراه دارد. همچنین این کار بعضی از رفتارهای بد گربه مثل چنگ انداختن را از بین می برد. گربه‌های خانگی مخصوصا بچه گربه‌ها بخاطر علاقه زیادی به بازی کردن دارند. بازی کردن‌ آن ها نوعی تقلید از روش‌های شکار کردن و دفاع است که می‌تواند تمرین خوبی برای بچه گربه‌ها باشد. در این مقاله از مجله پت خرید به اهمیت فعالیت بدنی و بازی کردن گربه ها و همچنین معرفی چند بازی جالب برای گربه شما خواهیم پرداخت.

اهمیت فعالیت فیزیکی و بازی کردن گربه

در روزگاران دور گربه ها در بیرون از خانه زندگی می کردند و برعکس امروزه به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نمی شدند. در آن زمان گربه ها غذای خود را از محیط بیرون بدست می آوردند یا شکار می کردند. گربه ها به طور غریزی کارهای خود را از قبیل گرفتن موش و بقیه جانوران و دویدن انجام می دادند و فعالیت بدنی زیادی داشته اند.

در حقیقت فعالیت گربه ها دارای نظم و روال خاصی بوده است. به این ترتیب آنها سرگرم می شدند و همیشه از نظر سلامت جسمانی در وضعیت خوبی قرار داشته اند.

امروزه اکثر گربه ها در خانه کم تحرک هستند و مثل گذشته نمی توانند به شکار بپردازند. اما فعالیت روزانه گربه ها مسئله بسیار مهمی است.این امر موجب سلامت فیزیکی و مغذی آنها می شود و آنها را خوشحال میکند. خوشبختانه راه های سرگرم کننده زیادی برای گربه ها وجود دارد بدون اینکه خراب کاری کنند.

بچه گربه در حال بازی کردن با گلوله کاموایی

گربه ها عاشق بازی با نخ و کاموا هستند

سرگرم کردن گربه در مواقعی که در خانه تنها است 

آیا گربه شما زمان زیادی را تنها در خانه سپری میکند‌؟ خیلی از گربه ها زمانی که افراد در بیرون خانه مشغول کار هستند مدت های زیادی را در خانه تنها هستند.
اگر گربه شما در این شرایط قرار دارد خیلی مهم است که راهی برای سرگرم کردن آن در مواقعی که تنها است پیدا کنید. اگر شما این کار را نکنید ممکن است گربه شما یک راه موزیانه برای سرگرم کردن خود پیدا کند و خراب کاری زیادی انجام دهد که این مساله  اصلا برای شما جالب نخواهد بود.

گربه ها دوست دارند بپرند و از یک جا بالا بروند، قرار دادن محل هایی که گربه بتواند راحت از آنها برود بسیار مفید است. شما می توانید با ایجاد ۲ الی ۳ مانع مخصوص بالا رفتن و پریدن سرگرمی زیادی را برای گربه خود ایجاد کنید. سعی کنید موانع را طوری ایجاد کنید که منظره بیرون از خانه هم دیده شود که برای گربه شما بسیار جالب است.

همچنین در این مورد بیشتر بخوانید : ورزش کردن گربه ها و راه هایی برای تحرک بیشتر گربه

اهمیت چنگ زدن و اسکرچ کردن گربه

چنگ زدن وسایل توسط گربه باعث عصبانیت و ناراحتی شما نسبت به گربه ی خانگی تان میشود. گربه ها نیاز به چنگ زدن دارند و این مسئله ذاتی است و این چیزی است که آنها به طور غریزی انجام می دهند. نظرهای اشتباهی از قبیل اینکه آنها برای جدا کردن لایه های قدیمی ناخنشان این کار را انجام می دهند وجود دارد.

هیچ وقت گربه ی خود را برای چنگ زدن وسایل خانه یا هر اشتباه دیگر تنبیه نکنید. تنبیه گربه ها هیچ تاثیری ندارد و گربه شما متوجه نمی شود که به خاطر کار اشتباه خود تنبیه شده. گربه ها تنبیه شدن را به کار اشتباه ارتباط نمی دهند بلکه آن را از شما می بینند.

شما می توانید با تهیه کردن اسکرچر مخصوص به گربه خود یاد بدهید که این کار را بر روی آن انجام دهد. مطمئن شوید اسکرچر برای گربه شما مناسب است. گربه ها دوست دارند به هنگام چنگ زدن کش بیایند و این برای ماهیچه های آنها بسیار مفید و خوب است. شما می توانید تعدادی اسباب بازی از اسکرچر گربه خود آویزان کنید تا برای گربه شما هیجان انگیز تر باشد.

اگر می خواهید بدانید اسکرچر گربه چیست می توانید مقاله مرتبط با آن را بخوانید . همچنین برای خرید اسکرچر گربه از پت خرید می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

گربه در حال خمیازه کشیدن در سبد

لذت تماشای حیوانات دیگر برای گربه

غذا خوردن پرنده ها خیلی برای گربه شما جذاب و هیجان انگیز است. اگر می توانید محلی را در پشت پنجره خود ایجاد کنید که برای پرنده ها غذا بریزید و گربه نیز به آن دسترسی داشته باشد. شما می توانید با این کار گربه خود را ساعت ها سرگرم نگه دارید. همچنین آکواریم ماهی نیز می تواند گربه شما را سرگرم کند. فقط مطمئن شوید سقف آن را گذاشته اید و گربه شما جز تماشا کردن ماهی ها نمی تواند کار بیشتری انجام دهد.

همچنین بخوانید : نگهداری از بچه گربه و نکاتی که حتما باید رعایت کنید

بازی قایم باشک گربه ای

سعی کنید در نقاط مختلف خانه اسباب بازی گربه را در ارتفاع مناسب آویزان کنید، گربه ها از پیدا کردن این اسباب بازی ها خیلی خوشحال می شوند. همچنین بسیاری از گربه‌ها از بازی کردن با کاموا یا ریسمان و کشیدن آن بر روی زمین نیز لذت می‌برند.

همچنین بخوانید: راز نظافت گربه‌ ها با زبان شان

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد بازی کردن گربه ها برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز روش بازی خاصی برای گربه خود بلد هستید آن را در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
9 ماه قبل

مطلب خوبی بود.

trackback

[…] بیشتر بحوانید: اهمیت بازی کردن گربه ها و معرفی چند بازی جالب برای گربه … […]

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x