فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
بچه گربه ای که به پشت روی زمین خوابیده و به آسمان نگاه می کند

نگهداری از بچه گربه و نکاتی که حتما باید رعایت کنید

علاوه بر اقداماتی که برای کنترل جمعیت گربه ها انجام می شود، همیشه در بهار افزایش چشمگیر جمعیت بچه گربه‌ها را مشاهده می کنیم. شاید این پاداشی برای جبران زمستان طولانی باشد! بچه گربه ها هیچوقت خسته کننده نیستند، بلکه پر انرژی و انگیزه بخش هستند. اگر شما تمایل به داشتن یک گربه دارید، در این مطلب از مجله پت خرید چند راهنمایی برای شما داریم که این تجربه را برایتان لذت بخش تر می کند. در ابتدا ممکن است برایتان مشکل باشد ولی نتیجه آن، سال ها برای شما و گربه تان لذت بخش خواهد بود.

 

زمان مناسب برای به سرپرستی گرفتن بچه گربه

اولین تصمیم مهم، انتخاب زمان مناسب برای آوردن حیوان خانگی است. اگر بچه گربه زیر ۸ هفته سن دارد دست نگه دارید، اجازه دهید حداقل تا ۱۰ هفتگی با مادر و خواهر و برادرهایش بماند. در این دوره بچه گربه ها مهارت های مهمی مثل اینکه چطور گاز بگیرند، چطور بازی کنند و چگونه از جعبه خاکشان استفاده کنند را از مادر و خواهر و برادرهایشان یاد می گیرند.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از بچه گربه های بی مادر ؛ چطور از گربه یتیم نگهداری کنیم؟

 

بچه گربه ای که سرش را از سبد بیرون آورده است

آوردن بچه گربه شور و نشاط را به خانه تان می آورد

 

بچه گربه‌های عاشق بازی !

بچه گربه‌ها عاشق بازی و شکار کردن هستند. آنها هر چیزی که تکان بخورد را شکار می کنند! بهتر است ۲ بچه گربه را همزمان به منزل بیاورید تا همبازی هم باشند و شما راحت تر باشید. داشتن دو بچه گربه خیلی راحت تر از یکی است.

بازی دیگری که بچه گربه‌ها عاشق آن هستند، کوه نوردی است! آنها عاشق بالا رفتن از وسایل هستند و در همین دوره است که پریدن از ارتفاع را یاد می گیرند. اگر این همه شیطنت شما را آزار می دهد و نمی توانید آن را تحمل کنید، بهتر است به جای بچه گربه، یک گربه بالغ به خانه بیاورید تا آرام در کنار شما بنشیند و دردسر درست نکند!

شاید برایتان جالب باشد بدانید: چرا بچه گربه پنهان می شود

 

سلامت و امنیت مورد نیاز بچه گربه

اگر تمایل به نگهداری از بچه گربه دارید به شما نکاتی را آموزش می دهیم که برای سلامت و امنیت او ضروری است. مثل بچه های کوچک، گربه ها هم ممکن است دچار جراحت شوند. آنها خیلی کنجکاو هستند و ممکن است به مکان های خطرناک بروند. پس هر چیزی که ممکن است باعث آسیب دیدن او شود از دسترسش دور کنید. قبل از اینکه وسایل برقی را روشن کنید مطمئن شوید او در مکان امنی است، حتی وقتی روی مبل می نشینید مراقب باشید. بچه گربه‌ها ممکن است داخل پارچه ها بروند و این موجب خفگی آنها شود.

وقتی نمی توانید مراقب آنها باشید، آنها را با وسایلی که احتیاج دارند مثل آب، غذا، باکس خاک گربه و اسباب بازی در اتاق های امن بگذارید. در اتاق اسکرچر و وسیله ای که بتواند از آن بالا برود قرار دهید.

 

زمان مناسب عقیم کردن گربه

اگر می خواهید گربه را عقیم کنید باید اینکار را قبل از ۷ ماهگی انجام دهید. در غیر این صورت با مشکلات جفت گیری و زایمان آنها روبرو خواهید شد. عمل عقیم سازی بدون خطر و برای سلامت گربه شما لازم است. با دامپزشک خود مشورت کنید، هرچه اینکار را زودتر انجام دهید بهتر است.

در این مورد بیشتر بدانید: نگهداری از گربه پس از عقیم سازی

 

چند بچه گربه که در سبر چوبی مشغول بازی هستند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش و اجتماعی کردن گربه

همه به دنبال گربه های مهربان و اجتماعی هستند. این شخصیت آنها از نوزادی شان شکل می گیرد. پس این وظیفه شماست که برایش امکان ملاقات با حیوانات و انسان های دیگر را فراهم کنید و شخصیت اجتماعی اش را پرورش دهید. بچه گربه‌ها به شما اعتماد دارند و می دانند که اجازه نمی دهید کسی آنها را اذیت کند.

 

در مورد عادات غذایی آنها هم این وظیفه شماست که آنها را با انواع غذاهای کنسروی گربه و غذای خشک گربه آشنا کنید. گربه هایی که فقط یک نوع غذا بخورند، در آینده مشکلات تغذیه خواهند داشت و از خوردن غذاهای دیگر امتناع می کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نحوه از شیر گرفتن بچه گربه و نکاتی در مورد زمان از شیر گرفتن آنها

 

با گربه خود مهربان باشید

مهمترین امر برای بچه گربه‌ها، توجه شما به آنهاست. آنها در کنار شما احساس امنیت میکنند زیرا شما مثل مادر آنها هستید. آنها را نوازش کنید، با آنها بازی کنید و به آنها عشق بورزید. هیچوقت اجازه ندهید بچه گربه با دست یا پای شما بازی کند چون به این کار عادت می کند و موجب جراحت شده و در سنین بزرگسالی مشکلات بیشتری خواهید داشت. گربه ها تمایل غریزی به بازی و شکار کردن دارند پس برایشان اسباب بازی های ایمن تهیه کنید تا سرگرم شوند.

 

سخن پایانی

در کنار بچه گربه تان سال های زیادی با عشق زندگی خواهید کرد و او تمام خستگی شما را می گیرد پس عاشق فرزند جدیدتان باشید. امیدواریم این مطلب در مورد آوردن بچه گربه به خانه برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این مورد دارید، در بخش کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.4 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پت خرید
مدیر
3 سال قبل

با سلام . مقاله ترجمه شده بود و اصلاح شد. با تشکر از شما

15
4
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x