فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

حقایقی در مورد علت خرخر کردن سگ ها و چگونگی درمان آن

سگ هایی که در هنگام خواب خرخر میکنند خیلی بامزه و جالب هستند. اما مطمئنا شما و خانواده تان دوست دارید در محیطی آرام بخوابید. در این مقاله از مجله پت خرید علت خرخر کردن یا خرناس کشیدن سگ ها و راه های کاهش آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

خرخر کردن ژنتیکی سگ ها

بعضی از سگ ها پوزه خیلی کوچک دارند و خرخر کردن در آنها ژنتیکی است. به همین علت تقریبا قطع کردن صدای خرخر کردن این سگ ها غیر ممکن است. از این قبیل نژاد ها می توان به بولداگ، باکسر و… اشاره کرد.

سگ که خوابیده و عروسکش را بغل کرده است

خرخر کردن یا خرناس کشیدن در بعضی از سگ ها کاملا طبیعی است

خرخر کردن های غیر ژنتیکی سگ ها

از طرف دیگر دلیل هایی برای خرخر کردن سگ هایی که مشکل ژنتیکی ندارند وجود دارد. در واقع خرخر کردن آنها می تواند تحت تاثیر بعضی از مسائل محیطی باشد.

بعضی از سگ ها دچار حساسیت هستند و در ریه ها و اندام های تنفسی آنها مخاط بسیار زیادی وجود دارد که باعث مسدود شدن هوا و در نتیجه خرخر کردن آنها می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: گرفتگی صدا در سگ ها و راه های درمان تغییر صدای سگ

 

روش هایی برای جلوگیری از خرناس کشیدن سگ

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خرخر کردن سگ تان این است که محل نگه داری او را تمیز کنید. شما باید مطمئن شوید گرد و خاکی در لانه یا جای خواب او وجود نداشته باشد. می توانید محل خواب سگ را جاروبرقی بکشید تا تمام گرد و غبارها جمع شود. همیشه سعی کنید خانه را از وجود گرد و غبار در امان نگه دارید.

سیگار می توانند باعث تحریک حساسیت و آلرژی سگ ها شود و باعث خرخر کردنشان شود. پس تا حتی امکان سگ خود را از این نوع محیط های آلوده دور نگه دارید.

سگ هایی که اضافه وزن دارند نیز دچار خرخر کردن در هنگام خواب می شوند به دلیل اینکه اضافه وزن راه های هوا را مسدود می کند. اگر سگ شما اضافه وزن دارد سعی کنید وزن آن را پایین بیاورید، اگر کم کردن وزن برای سگ شما امکان پذیر نیست سعی کنید آن را عادت دهید که در هنگام خواب سر خود را بر روی متکا بگذارد یا به صورتی بخوابد که سر آن مقداری بالاتر قرار بگیرد تا راحت تر نفس بکشد.

محل خواب سگ شما باید راحت و مکانی را انتخاب کنید که باز و اکسیژن کافی در آن وجود داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: ورم لثه‌ در سگ و علائم، علل، تشخیص و درمان التهاب لثه سگ ها

 

سخن پایانی

با صرف کمی وقت می توانید دلایل خرخر کردن سگ خود را پیدا کنید و برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید. خرناس کشیدن برای بعضی از سگ ها کاملا طبیعی است و هیچ علتی برای نگرانی نیست. اگر با اقدام هایی که گفته شد هنوز سگ شما خرخر می کند، می توانید او را به دامپزشک نشان دهید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x