فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
پرنده روی شاخه ها در حال آواز خواندن

چگونه پرنده وحشی را رام کنیم؟ روش رام و دستی کردن پرنده ها

رام کردن پرنده وحشی و عصبانی

پرندگان مسلما جز جذاب ترین حیوانات خانگی هستند. اما این حیوانات جذاب هر چقدر هم که مهربان باشند ممکن است گاهی عصبانی شوند. زمانی که شما با یک پرنده وحشی و عصبانی مواجه می شود نگران نباشید. قدم به قدم مراحل مطرح شده در این مقاله پت خرید را با حوصله انجام دهید تا بتوانید پرنده عصبانی و وحشی خود را رام کنید. رام کردن پرنده وحشی به صرف زمان و حوصله نیاز دارد.

۱- کوتاه کردن بال های پرنده وحشی

اولین کار برای رام کردن پرنده های وحشی، کوتاه کردن بال آنهاست. پرنده را بگیرید و پرهای او را اصلاح کنید. مراقبت بال ها باشید که به آن آسیب نزنید. اجازه بدهید پرنده در قفس خود به مدت دو روز به پرهای جدید خود عادت کند.

بری آشنایی با نحوه کوتاه کردن بال های طوطی و پرنده های مختلف مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید

۲- انتقال پرنده به یک اتاق خالی

قفس پرنده را به یک اتاق خالی انتقال دهید. جایی که کمترین وسیله که موجبات حواس پرتی پرنده را فراهم آورد وجود داشته باشد.یک تکه چوب استراحت یا ریسمان را در اتاق قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: شکستگی پای پرندگان

۳- به پرنده احساس امنیت دهید

به تنهایی وارد اتاق شوید درب را ببندید. در قفس پرنده را باز کنید و نزدیک قفس پرنده بدون حرکت بایستید. اجازه دهید پرنده اطمینان حاصل کند که شما جهت کمک آنجا هستید و قصد آسیب رساندن ندارید. اجازه دهید پرنده از قفس خارج شود. اگر پرنده قصد خروج نداشت اصرار نورزید و ادامه کار را به روز دیگر موکول کنید تا زمانی که پرنده تصمیم بگیرد خودش از قفس خارج شود به این کار ادامه دهید

پرنده با پای شکسته روی سبزه ها افتاده است.

پا برای پرندگان، به اندازه دست برای انسانها مهم است.

۴- اجازه دهید پرنده به محیط عادت کند

پس از آنکه پرنده از قفس خارج شد اجازه دهید پرنده به روی چوب استراحتی که قبلا در اتاق قرار داده بودید برود. این چوب می بایست در نزدیکی قفس پرنده طراحی شده باشد. اگر پرنده قصد رفتن روی چوب را ندارد اصرار نورزید و اجازه دهید پرنده بیشتر با محیط آشنا شود. تمام این مراحل می بایست در سکوت و آرامش انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره مرغ مینا سخنگو از رفتارشناسی تا نگهداری

۵- پرنده رام شده خود را تشویق کنید

در هر مرحله از پیشرفت به پرنده جایزه بدهید. زمانی که پرنده از قفس خارج شد”جایزه”. زمانی که پرنده روی چوب رفت”جایزه”. بوسیله جایزه آموزش پرنده وحشی خود را تقویت کنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: تشخیص سن پرنده ها ؛ نکاتی برای تعیین سن پرنده شما

۶- با پرنده رام خود دوست شوید

اجازه دهید پرنده روی انگشت شما بالا و پایین رود. سپس اجازه دهید روی بازوی شما بالا و پایین رود. با حوصله باشید و برای این کار وقت صرف کنید. این مرحله برای پرنده بسیار مهم است.

پت خرید را دنبال کنید :‌
2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
3 ماه قبل

لطفا برای مخاطبین خود احترام قائل باشید کدوم پرنده وحشی اهلی میشه؟مثلا بلبل وحشی.یا دراج یا تهیو

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x