فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چگونه برای سگ اسباب بازی درست انتخاب کنیم

 

انتخاب اسباب بازی برای سگ ها می تواند به اندازه انتخاب یک اسباب بازی برای کودک انسان سخت و دشوار باشد. سگ ها مانند کودک انسان می توانند متوجه جزییات اسباب بازی شوند و به این ترتیب یک اسباب بازی خاص را دوست خواهند داشت و انتخاب می کنند. نکات زیادی برای انتخاب یا ساخت یک اسباب بازی سگ وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، اسباب بازی ها می توانند موجب سرگرمی و تحریک سگ شوند. این وسایل باعث کم شدن استرس و نگرانی هایی سگ می شوند که ممکن است در تنهایی آنها را اذیت کند.

اهمیت ساختن اسباب بازی برای سگ

اسباب بازی موجب رضایت و شادابی سگ شما می شود. سگ شما با آن بازی می کند آن را گاز می گیرد و می جود. شما به راحتی می توانید در یک جلسه بازی کردن سگ خود با اسباب بازی میزان علاقه اش به آن و رضایت مندی آن را ببینید. حال اگر خودتان بتوانید یک  اسباب بازی مناسب برای سگ خود با توجه به علاقه مندی هایش بسازید، حتما از آن لذت خواهد بود.

به هر حال هیچ کس بهتر از شما سگ تان را نمی شناسد و اگر اسباب بازی خوبی در اختیارش قرار دهید حتما برایش سرگرم کننده می شود.

همچنین بخوانید: بهترین غذاهای تشویقی سگ برای ایجاد انگیزه در او

توجه به نیازهای سگ

اگر سگ شما توله است باید به دنبال اسباب بازی مخصوص توله  ها باشید. این اسباب بازی ها کوچکتر و نرم تر از سایر اسباب بازی ها هستند و اغلب برای مواردی خاص ساخته شده اند. مانند: دندان ها و تحریک کردن هوش سگ … برای انتخاب اسباب بازی مناسب در ابتدا یک سری اسباب بازی لاستیکی در انواع و صداهای مختلف تهیه کنید و آنها را در اختیار توله بگذارید با این کار سگ شما به زودی یک نوع از این اسباب بازی ها را که مورد علاقه خود است انتخاب خواهد کرد.

اگر شما مسئولیت یک سگ بزرگسال را قبول کرده اید، صاحب قبلی سگ و یا محل حمایت کننده آن میتواند اسباب بازی مورد علاقه سگ را به شما بگوید.در غیر اینصورت میتوانید یک سری حدس هایی برای اسباب بازی مورد علاقه سگ بزنید و چند اسباب بازی برای او تهیه کنید و ببنید اسباب بازی مورد علاقه آن کدام است.

سگ های کوچک دوست دارند با اسباب بازی هایی  بازی کنند که اندازه خودشان است. برای سگ های کوچک دنبال اسباب بازی های کوچک و پلاستیکی باشید. توپ های کوچک تنیس میتوانید برای یک بازی خوب و جذاب مناسب باشد. در صورتی که سگ کوچک شما علاقه به بازی به اسباب بازی سایر حیوانات یا کودکان دارد به شدت مراقب او باشید. سگ را از بازی کردن به این نوع اسباب بازی ها منع کنید. این اسباب بازی ها موجب خفگی و به خطرافتادن سلامتی او می شود.

پیشنهاد مطالعه: نمدی شدن موی سگ چیست؟

استفاده از اسباب بازی برای کاهش استرس سگ

اگر سگ شما در مواقعی که منزل را ترک میکنید مضطرب و پریشان میشود این روش را امتحان کنید. یک اسباب بازی مدل کونگ بگیرید و داخل آن را پر از کره بادام زمینی کنید، اسباب بازی را درون فریزر بگذارید و زمانی که در حال ترک کردن خانه هستید آن را در اختیار سگتان قرار دهید. کم کم بر اثر گرم شدن کره بادام زمینی داخل اسباب بازی آب می شود و سگ شما می تواند از طریق حفره هایی که درون اسباب بازی وجود دارد آن را بیرون بکشد. این کار اضطراب سگ شما را کم می کند و مدت زیادی او را سرگرم خواهد کرد.

یکی دیگر از حقه هایی که میتوانید در مورد کم شدن اضطراب سگ خود بکار ببرید این است که یک اسباب بازی جدید با بوی خاص را در تخت خود و یا محل هایی دیگر بگذارید به این ترتیب از طریق بو و رایحه اسباب بازی می تواند آن را پیدا کند. این مورد در مواقعی که شما حضور ندارید باعث تسکین اضطراب سگ شما می شود.

سگ هایی مانند پودل و مالتیز از بازی هایی مانند پازل لذت می برند چون باید توپ ها را از داخل جعبه بیرون بیاورند و بازی کنند. قبل از خرید هرگونه اسباب بازی از امن بودن آن برای سگ خود مطمئن شوید. اسباب بازی های سگ خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید و اسباب بازی های قدیمی آن را دور بریزید. همچنین شما باید اسباب بازی های سگ خود را تمیز کنید و آنها را با آب و صابون بشورید و خشک کنید.

پیشنهاد مطالعه: انتخاب بهترین غذا برای سگ

ساخت اسباب بازی سگ مدل حیوانات

سگ‌ها دوست دارند با اسباب‌بازی هایی به شکل حیوانات بازی کنند. زیرا سگ ها ذاتی حیوانات شکارچی هستند و بازی کردن با اسباب بازی به شکل حیوان های کوچک غریزه شکار در آنها را برمی انگیزد. برای این کار شما می‌توانید یک مدل اسباب بازی حیوان دیگر را در درون یک جوراب قرار دهید و قسمت‌های باز این جوراب را بدوزید واگر در خیاطی سر رشته‌ای دارید از پارچه برای طرح دادن استفاده کنید. نکات ایمنی را نیز در نظر بگیرید و وسایلی که سگ‌ها میتوانند بخورند را در اسباب بازی به کار نبرید

پیشنهاد مطالعه: آیا سگ ها می توانند اوتیسم داشته باشند؟

 ساخت اسباب بازی سگ مدل جوراب عروسکی

یکی دیگر از روش‌های ساخت اسباب بازی برای سگ استفاده از یک بطری آب و جوراب است. بدین صورت که بطری را درون جوراب گذاشته و قسمت بالایی جوراب را گره بزنید نکات زیر را طی مراحل ساخت اسباب بازی سگ به کار بگیرید

  • با توجه به اندازه سگ بطری را انتخاب کنید برای سگ‌های کوچک وزن بطری آب حدود ۲۵۰ گرم باشد.
  • برای افزایش سطح دسترسی می‌توانید قسمت بالای بطری را ببرید.
  • از بطری‌ آب در طرح‌های مختلف استفاده کنید تا تنوع کار شما برای ساخت اسباب بازی بیشتر باشد
  • جوراب های رنگی ممکن است برای سگ تان جذاب تر باشد.

ساخت اسباب بازی سگ مدل کشی

اگر سگ شما از بازی با اسباب بازی‌هایی که حالت کشی دارد لذت می‌برند، بازی با این اسباب بازی برای او بسیار لذت بخش خواهد بود. برای این کار می‌توانید از یک جوراب کشی یا حوله یا پارچه استفاده کنید و آنها را برش داده و آنها را به هم متصل کنید از دستورالعمل‌های زیر برای ساخت هرچه بهتر این اسباب بازی استفاده کنید:

  • زدن گره محکم در انتها برای جلوگیری از باز شدن.
  • عرض نوارهای برش داده شده بستگی به توان سگ شما برای حمل آن دارد به طور معمول عرض نوارها حدود۶ تا ۷ سانتیمتر است.
  • جنس این نوارها مهم است سعی کنید از پشم گوسفند برای ساخت این نوارها استفاده کنید

ساخت اسباب بازی سگ مدل جوراب توپ‌دار

به طور کلی سگ‌ها علاقه زیادی به استفاده از توپ برای بازی کردن دارند. شما می‌توانید برای پاسخ به این نیاز از یک جوراب و توپ با توجه به سایزسگ،استفاده کنید. مثلا اگر سگ شما توانایی جویدن توپ را دارد از توپ‌های با سایز بزرگتر استفاده کنید.

از دیگر روش‌های ساخت اسباب بازی سگ استفاده از پشم گوسفند یا پارچه کتان برای ساخت این اسباب بازی است. سعی کنید از همه روش‌های ذکر شده در بالا برای ساخت اسباب بازی سگ استفاده کنید تا بتوانید تنوع مورد نیاز سگ برای اسباب بازی را کاهش دهید و رابطه صمیمی با سگ داشته باشید. اگر وقت کافی برای ساخت اسباب بازی سگ ندارید می‌توانید برای خرید اسباب بازی مورد نظر به فروشگاه پت شاپ آنلاین پت خرید مراجعه کنید.

سخن پایانی

اسباب بازی سگ برای سگ‌های بزرگ و کوچک بسیار دلپذیر هستند. شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که سگ‌‌ها فقط به یک اسباب بازی قانع نیستند و پس از مدتی اسباب بازی جدیدی می‌خواهند. شما هم برای اینکه سگ خود را شاد کنید و در هزینه نیز صرفه جویی کنی، می توانید خودتان اسباب بازی سگ به روش خانگی درست کنید. توجه کنید که در کنار اسباب بازی سگ از غذای سگ و باکس سگ مناسب نیز برای افزایش روحیه سگ استفاده کنید

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در مورد ساخت اسباب بازی برای سگ ها دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هستی
هستی
3 سال قبل

سلام ممنونم برای مجله‌ی خوبتون????

هستی
هستی
3 سال قبل

سلام فقط می‌شود طرز تهیه اسباب‌بازی سگ پاگ رو بهم یاد بدید????

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x