فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

چند توصیه مهم قبل از سفر رفتن با سگ ؛ این نکات را قبل مسافرت رعایت کنید

آیا میخواهید با سگتان به تفریح و بیرون از شهر بروید؟ قبل از اینکار به دامپزشکی بروید تا توصیه های لازم را برای سفری کوتاه و بدون دردسر دریافت کنید.
دامپزشکتان میتواند نکاتی را به شما آموزش دهد تا در سفرهای کوتاه همراه با سگ بتوانید مراقب سلامت سگتان باشید. به هر حال سفر رفتن با سگ نیز پیش نیازهایی دارد که بهتر است آن را رعایت کنید تا سفرتان شیرین شود. در این مقاله از مجله پت خرید به مسائلی که قبل از سفر رفتن با سگ باید رعایت کنید خواهیم پرداخت

 

قبل از اینکه سگ از خانه بیرون ببرید باید مراقب این موارد باشید

  • کک ها: سگ شما باید بصورت ماهیانه از کک کش ها استفاده کند. اگر تا بحال اینکار را نکرده اید از همین حالا شروع کنید.
  • کنه ها: کنه ها مهمترین عامل نگرانی هستند چون میتوانند یک سری بیماری ها را به حیوانات خانگی و صاحبان آنها انتقال دهند.
  • جرب: این مورد که موجب خارش شدید میشود از کرم های ریزی است که معمولا در بدن روباه ها در طبیعت وجود دارد.

مناطق چوبی و مرطوب معمولا مکان مناسبی برای زندگی کنه ها و جرب هاست . کک ها فراتر از این مناطق میروند!
وقتی از کک کش ها استفاده میکنید باید روی محصول را بخوانید و مطمئن شوید که این محصول ضد کنه و جرب هم باشد. البته پیدا کردن محصولی که همزمان از هر سه مورد پیشگیری کند مشکل است، و در این مورد دامپزشکتان میتواند به شما کمک کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید : بیماری ماشین گرفتگی سگها و کنترل آن در سفر

 

وقتی به دامپزشکی میروید در مورد چه مسائلی صحبت کنید

دامپزشکتان میتواند محصولاتی برای پیشگیری از کنه و کک و جرب به شما پیشنهاد کند. در مورد میزان فعالیت سگتان و اینکه به کجا سفر میکنید با او مشورت کنید. اگر به جایی میروید که ممکن است سگتان شنا کند، از او بپرسید که آیا لازم است بعد از شنا دوباره از آن محصول استفاده کنید ؟ همچنین در مورد میزان مورد نیاز در هر دفعه از او سوال کنید.

بیشتر محصولات پیشگیری باید در نقاطی بین زیر بغل ها اسپری شوند و از آنجا پخش شوند. استفاده از آنها کمی مشکل است ، پس استفاده از آنها را از چند روز قبل از سفرتان شروع کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

در زمان سفر به فعالیت جسمی سگ توجه کنید

حیوانات هم مثل انسانها هستند، نمیتوانند از یک انسان معمولی تبدیل به یک دونده ماراتون شوند! میزان فعالیت روزانه سگتان را با میزان فعالیتی که قرار است در سفر داشته باشد مقایسه کنید و اگر فکر میکنید آمادگی لازم را ندارد برنامه تان را تغییر دهید و یا برایش برنامه های آموزشی و آمادگی قبل از سفر در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: رسیدگی و مراقبت بهداشتی پوست و موی سگ و نکاتی برای تقویت موی سگ

 

داروها و مکمل های سگ را فراموش نکنید

فراموش نکنید که قرص هایی که سگتان روزانه مصرف میکند با خودتان بردارید. مخصوصا سگهای دیابتی که مصرف داروهایشان بسیار اهمیت دارد.

استفاده از ضد آفتاب ها برای سگهایی که موهای بلند دارند ضروری نیست ولی سگهایی که موهای کوتاه و یا بینی های بدون رنگدانه دارند باید از ضد آفتاب استفاده کنند.
استفاده از درمان های ضد کرم های قلب در همه جای کشوری همچون آمریکا بصورت سالیانه انجام میشود. اگر شما این درمانها را انجام نمیدهید و میخواهید به جایی سفر کنید که پشه وجود دارد، حتما با دامپزشکتان در مورد این درمان ها مشورت کنید.

سگ که در چمدان مسافرتی قایم شده است

سگ ها هم می توانند عاشق سفر رفتن باشند

چطور دنبال کک ها و کنه ها بگردید؟!

پیشگیری همیشه بهترین راه است، اما لازم است گاهی اوقات در سفرها و بیرون شهر بصورت بصری بدن سگتان را چک کنید. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که حتی با استفاده از قابل اعتماد ترین محصولات، شما ممکن است کنه یا کک روی بدن سگتان پیدا کنید. چون مدتی طول میکشد که آنها بمیرند و از بدن او جدا شوند.

جدا کردن کنه از بدن سگ ها، درست مثل انسانهاست. اینکار را آهسته انجام دهید. آرام خرطومش را از داخل پوست حیوان بیرون بیاورید، اگر اینکار را سریع انجام دهید خرطومش داخل پوست حیوان میماند. اگر اینکار را آهسته انجام دهید، کنه قادر به مقاومت نخواهد بود. گرچه دامپزشکان معتقدند استفاده از محصولات پیشگیری کفایت میکند، اما مشاهده بصری هم ضروری است. همچنین این موارد را رعایت کنید میتوانید با خیال راحت به با سگ خود به مسافرت رفته و لحظات خوبی داشته باشید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x