فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
تصویر سگ که موهایش را تراشیده اند

چرا تراشیدن موی سگ در تابستان درست نیست؟

آیا تراشیدن موی سگ برای خنک کردن او مناسب است؟

با وجود اینکه دمای هوا در تابستان زیاد می شود، ولی لطفا از تراشیدن موهای سگ خود برای جلوگیری از گرما و گرما زدگی خودداری کنید. دکتر بلینگر می گوید: هر ساله دامپزشکان و دارندگان سگ بحث سر موضوع کوتاه کردن و تراشیدن موی سگ در ماه های گرم تابستان دارند. از دیدگاه انسانی: هوای گرمتر = لباس کمتر و سبک تر! ولی این موضوع برای حیوانات خانگی صحیح نیست.

 

سگ هاسکی روی تشک بادی درون استخر

تراشیدن موی سگ تنها روش خنک کردن آنها نیست!

پیشنهاد مطالعه: خطر‌ات فصل پاییز برای سگ ها و نکاتی برای مراقبت بهتر از سگ

سیستم خنک کننده سگ ها در تابستان

درحالی که ما انسان ها از طریق عرق و تبخیر، گرمای بدنمان را تخلیه می کنیم، سگ ها همچین قابلیت ندارند. به زبان ساده سگ ها غده های عرق در زیر پوستشان ندارند. بر اساس حرف های دکتر بلینگر ،سیستم خنک کننده بدن سگ ها از طریق نفس نفس زدن است و زبان سگ با نفس نفس زدن رطوب بدن را تبخیر می کند، خون سرد شده و این خون سرد در تمامی بدن جریان می یابد و سگ با این روش دمای بدن خود را متعادل نگه می دارد.

او نیز توضیح می دهد: سگ نیز از کت های موی بدن خود به عنوان عایق استفاده می کنند. در این صورت دمای بدن خود را خنک نگه می دارد. به جای تراشیدن موهای سگتان، بهتر است در تمیز نگه داشتن آن بکوشید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین غذاهای تشویقی سگ برای ایجاد انگیزه در او

سخن پایانی

با این حال با توجه به سن یا عدم تحرک، دامپزشک سگ توصیه هایی برای جلوگیری از گرما یا گرما زدگی سگ یا حیوان خانگی به شما می کند. به عنوان مثال در مناطق گرم مثل بندرعباس به دلیل وجود کنه ها، پشه و بچه مگس ها دامپزشک ها بیشتر روش تراشیدن موی سگ را پیشنهاد می دهند تا درمان این مسئله.

البته در این مواقع نیز بهتر است موهای سگ را از ته نتراشید. بلکه موهای او را کمی بلند تر بگذارید تا سیستم خنک کننده تا حدی بتواند عمل کند.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x