فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

فواید میوه برای سگ ها ؛ سگ چه میوه هایی بخورد؟

آیا میوه برای سگ خوب است؟

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها به مواد مغذی موجود در میوه‌ها نیاز دارند و شما باید به عنوان یک صاحب بدانید که چه میوه‌هایی برای سگ شما مناسب است. میوه‌ها مواد غذایی انرژی زایی در جهان طبیعی هستند. میوه‌ها دارای قندهای ساده هستند که این قندها می‌توانند یک جریان انرژی را در حالی که شیرین و لذت بخش است به سگ انتقال دهد. شما می‌توانید این نیاز سگ را با افزودن مقدار کمی میوه در جیرهٔ غذایی روزانه به عنوان یک میان وعده تأمین سازید.

همانطور که میوه‌ها برای سلامتی بدن انسان لازم است و فواید زیادی را در بر دارند برای سگ‌ها نیز این چنین است. میوه‌ها دارای فیبر، انواع مواد شیمیایی مورد نیاز بدن، مواد معدنی ویتامین‌ها هستند که خواص ضد سرطانی، ضد باکتریایی برای سگ‌ها دارند و سطح دفاعی بدن را بالا برده و از پیری زودرس، شب کوری، مشکلات تروئید، بیماری‌های قلبی و…آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند.

اگر علاقمند هستید میوه را به رژیم غذایی سگ خود اضافه کنید، با این مقاله از مجله پت خرید همراه باشید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید : مقایسه غذای خشک و مرطوب سگ

چطور به سگ ها میوه بدهیم؟

هر چند میوه‌ها فواید زیادی برای سگ ها دارند اما نقش غذای اصلی و حتی مکمل‌های غذایی برای سگ را ندارند. بلکه تنها به عنوان یک میان وعدهٔ کوچک و به صورت گاه به گاه در اختیار سگ قرار می‌گیرند. می‌توان از چند تکهٔ کوچک از میوه به عنوان تشویقی سگ در زمان تمرین استفاده کرد.

شما به عنوان یک صاحب سگ باید شدیداً بر فعالیت‌ها و عادات غذایی سگ خود دقت داشته باشید. اگر می‌خواهید به جیرهٔ غذای روزانهٔ سگ خود میوه‌ای جدید اضافه کنید. هیچ گاه نباید با مقدار زیاد شروع کنید، بلکه این آشنایی باید با تعداد و مقدار بسیار محدود آغاز شود. زیرا سگ‌ها معده‌ای حساس دارند و ممکن است واکنش‌هایی مانند درد شکم، اسهال و نفخ را نشان دهند.

از آنجایی که هضم میوه‌ها می‌تواند برای سگ دشوار باشد، برای هضم کامل و جلوگیری از مشکلات دستگاه گوارش، بهتر است که میوه‌ها همراه با وعدهٔ غذایی به سگ داده نشود.

بهترین زمان میوه خوردن سگ

میوه‌ها برای هضم به آنزیم‌های گوارشی خاصی نیاز دارند. این آنزیم‌های مختلف تجزیه گوشت و سبزیجات را نیز بر عهده دارند به همین علت اگر سگ همزمان با غذای روزانه میوه نیز مصرف کند آنها به طور کامل هضم نمی‌شوند. سپس شیرینی هضم نشدهٔ میوه‌ها در معده باقی می‌ماند و باعث رشد باکتری‌های مضر می‌شود که می‌توانند به دستگاه گوارش و دیگر قسمت‌های بدن آسیب برسانند.

بهتر است که میوه یک ساعت قبل از غذا یا حداقل دو ساعت بعد از غذا در اختیار سگ قرار گیرد.

سگ در کنار صندوق های میوه های به

میوه های مختلف را در رژیم غذایی سگ خود قرار دهید

میوه های مناسب برای سگ ها

متاسفانه به اشتباه بیشتر میوه‌ها برای سگ‌ها سمی شناخته شده‌اند. درصورتی که این سم تنها در هسته، دانه، ساقه و برگ و پوست میوه‌ها یافت می‌شود. میوه هایی که سگ ها می توانند بخورند عبارتند از سیب، هلو، زردآلو، گیلاس، گلابی، پرتقال و…

به یاد داشته باشید که خوردن این میوه‌ها به خودی خود برای سگ‌ها هیچ خطری ندارد بلکه خطر در سم سیانید موجود در ساقه، برگ و هستهٔ این میوه‌ها است که باید حتماً برای خوردن سگ جدا شوند.
همچنین مواد شیمیایی ضد آفت که می‌تواند از هر میوهٔ غیر سمی میوهٔ سمی بوجود آورد. پس شست‌شوی میوه‌ها یکی از نکات بسیار مهمی است که صاحبان باید حتماً به آن توجه داشته باشند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: شیر خوردن سگ ها و مزایا و مضرات شیر برای آنها

آلرژی سگ به میوه های مختلف

برخی از سگ‌ها ممکن است نسبت به خوردن گروهی از میوه‌ها آلرژی داشته باشند. ایجاد آلرژی به نوع میوه یا به نژاد سگ مربوط نیست. اگر شما دو سگ از یک نژاد در منزل داشته باشید و به هر دو از یک میوه بدهید ممکن است یکی از سگ‌ها بدون هیچ مشکلی از خوردن میوه لذت ببرد و دیگری علائم آلرژی را نشان دهد.

نشانه‌های آلرژی خارش پوست، آبریزش بیش از حد معمول و اسهال سگ است. در این زمان کافی است که شما یک هفته مصرف آن نوع از میوه را قطع کنید. برای جلوگیری از بروز حالت‌های شدید آلرژی در سگ بهتر است ابتدا تکه‌ای کوچکی از میوه را به سگ بدهید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اگر تغییری در شرایط جسمی سگ مشاهده نکردید یعنی آن میوه هیچ عوارض جانبی برای سگ شما به همراه ندارد. آن زمان است که می‌توانید میوه مورد نظرتان را به صورت روزانه در اختیار سگ قرار دهید.

افزودن میوه به جیره غذایی سگ‌ها

سگ‌ها می‌توانند میوه را به صورت تازه و هم به صورت خشک مصرف کنند. میوه‌های خشک مناسب برای سگ‌ها میوه هایی مثل انجیر، خرما و آلو هستند که منبع طبیعی خوبی از پتاسیم هستند. میوه‌های تازه که اغلب خوردنشان برای سگ‌ها بسیار لذت بخش است انواع توت‌ها و خربزه، هندوانه و طالبی هستند.

پت خرید را دنبال کنید :‌
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] میوه در رژیم غذایی سگ شما وجود ندارد بهتر است مطلب فواید میوه برای سگ‌ها را حتما مطالعه […]

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x