فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
چند بچه گربه سفید در جعبه

مراقبت از بچه گربه های بی مادر ؛ چطور از گربه یتیم نگهداری کنیم؟

روش نگهداری از بچه گربه بی مادر

نگهداری و مراقبت از بچه گربه کار ساده ای نیست و بهتر است گربه در نزد مادرش باقی بماند. زیرا باید شرایط زندگی را همچون شرایط زندگی همراه با مادر برای بچه گربه فراهم کنید. اما گاهی ممکن است بچه گربه ای را پیدا کنید که نیاز به کمک داشته باشد و یا ممکن است گربه مادر بعد از زایمان بچه هایش را رها کرده باشد. در این صورت لازم است که بچه گربه یتیم را با روش هایی که بیان می کنیم مراقبت کنید تا بزرگ تر شود و از پس خودش بر بیاید. در ادامه این مطلب از مجله پت خرید همراه ما باشید.

اگر گربه مادر از خانه رفته خواندن مطلب علت رفتن گربه از خانه  ممکن است به بازگشت او کمک کند.

 

کمک گرفتن از دایه برای به سرپرستی گرفتن

بهترین راه نگهداری از بچه گربه های بی مادر، استفاده از دایه است. این دایه لازم نیست که حتما گربه باشد. بعضی از سگ های ماده بدون هیچ مشکلی به بچه گربه ها شیر می دهند. اگر با مشکلی مواجه شدید با دامپزشک مشورت کنید زیرا او بهتر می داند که کجا می توانید برای بچه گربه هایتان دایه پیدا کنید. مراقبت از این گونه بچه گربه ها نیازمند صبر و بردباری زیاد است.

 

نگهداری بچه گربه تازه به دنیا آمده

در ساعت های اولیه، بچه گربه ها بیش از هر چیز دیگری به گرما نیاز دارند. این میزان در ۲۴ ساعت نخست، ۳۲ درجه سانتیگراد و در دو هفته بعد، بین ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتیگراد است. این درجه حرارت، می تواند تا بیست و یک درجه سانتیگراد تنزل یابد که همان درجه حرارت اتاق است.

هضم شیر گاو برای بچه گربه ها سخت است. در این مورد، شیر خشک بچه با دو برابر غلظت که به آن هیدروکسید کلسیم اضافه شده است توصیه می شود. اگر هیچ یک در دسترس نبود.

اگر بچه گربه های یتیم شما دچار عقونت چشم هستند، خواندن مطلب عفونت چشم در بچه گربه های تازه متولد شده به شما کمک می کند اطلاعات کافی در مورد درمان آنها به دست بیاورید.

 

تغذیه بچه گربه یتیم با شیر

تغذیت بخش مهمی از مراقبت های لازم برای بچه گربه های بی مادر و یتیم است. باید بدانید چه غذایی و به چه روشی به گربه بدهید. هضم شیر گاو برای بچه گربه ها سخت است. در این مورد، شیر خشک بچه با دو برابر غلظت که به آن هیدروکسید کلسیم اضافه شده است توصیه می شود. اگر هیچ یک در دسترس نبود می توانید از این مخلوط استفاده کنید:

  • سه قسمت شیر گاو
  • یک قسمت هیدرو کسید کلسیم
  • دو قسمت روغن کبد ماهی
  • دو قاشق چایخوری گلوکز
  • نصف قاشق چایخوری عصاره گوشت گاو.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: علت خواب زیاد در گربه ها ؛ چرا گربه بیش از حد معمول می خوابد؟

 

روش غذا دادن به بچه گربه بی مادر

شیر یا این مخلوط را به درجه ی حرارت بدن گربه یعنی سی و هشت و نیم درجه سانتی گراد fبرسانید. هر سه ساعت یک بار به وسیله قطره چکان یا بطری پستانک دار بچه گربه را تغذیه کنید. یادتان باشد شیر را بزور به بچه گربه ندهید، بگذارید خودش آن را بمکد. بعد از هر وعده غذا دادن، شکم بچه گربه را با حوله ای گرم، مرطوب و زبر مالش دهید. این عمل، سیستم گوارشی آنها را تحریک کرده و به ادرار و حرکت روده کمک می کند.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x