فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
تصویر گربه سفید با چشم های آبی

باز شدن چشم بچه گربه ؛ برای باز شدن چشم بچه گربه چه کنیم؟

باز شدن چشم بچه گربه

چشم بچه گربه کی باز میشه؟ شاید این سوال شما هم باشد. زمانیکه بچه گربه ها متولد میشوند چشم هایشان بسته است. صاحبان بچه گربه ها ممکن است زمانیکه میتوانند برای باز شدن چشم بچه گربه ها انتظار بکشند شگفت زده شوند. بچه گربه بالاخره بعد از چند روز چشم باز میکند اما باید به او زمان دهید.

در این مقاله از مجله پت خرید به زمان مورد نیاز برای باز شدن چشم بچه گربه، دلیل بسته بودن چشم های گربه نوزاد و همچنین روند چشم باز کردن گربه ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا چشم های بچه گربه بسته است؟

در واقع بچه گربه ها قبل از اینکه تمام حس ها و اندام هایشان به اندازه ی کافی برای جهان خارج رشد کنند متولد میشوند. صاحبان بچه گربه ها ممکن است مشاهده کنند که گوش های آنها هنگام تولد بیش از حد به سر آنها چسبیده است. بچه گربه ها برای چندین روز تا چندین هفته ناشنوا و نابینا هستند و حس بویایی و حس احساسی آنها در ابتدا به راهنمایی مادرشان تکیه می کنند.

زمانیکه بچه گربه ها متولد میشوند چشم هایشان تکامل پیدا نکرده و بسیار به نور حساس است، بنابراین بدن آنها پلک هایشان را محکم بسته نگه میدارد. صاحبان گربه ها ممکن است متوجه این موضوع که آنها دارای دو پلک داخلی و خارجی هستند نشوند. پلک داخلی برای نرم نگه داشتن چشم گربه، تمیز و سالم نگه داشتن آن بسیار حساس تر و حیاتی تر است. چشمان گربه را بعد از اینکه متولد شد بسته نگه دارید تا از چشمان آنها برای ادامه ی تکاملشان محافظت شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: عفونت چشم در بچه گربه های تازه متولد شده

گربه نارنچی که در خانه نگهداری می شود.

چشم های بچه گربه ها در هفته اول

به چشم های بچه گربه ها زمان کافی برای تکامل در حدود هفت تا ده روز پس از تولد داده شده است. با این حال چشمان آنها هنوز بیش از حد به نور حساس است و باید به تدریج باز شوند و بصورت عادی به دنیای بیرون عادت کنند,بنابراین چشم های بچه گربه ها در ابتدا بصورت جزئی باز خواهند شد.

چشمان بچه گربه بعد از دو هفته اول بطور کامل باز می‌شوند

چشمان بچه گربه ها به تدریج بعد از هفته ی اول یا بیشتر زندگی آنها بازتر خواهد شد. باز شدن چشم ها بین دو تا سه هفته تا جایی که آنها کاملا باز شوند ادامه خواهد داشت. گوش های آنها نیز در همین مدت زمان باز خواهند شد اما، ابتدا چشم های او باز میشوند بدین معنی که در طول چند هفته ی اول زندگیشان ابتدا حس بینایی آنها تکامل پیدا میکند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: چرا بچه گربه ها پنهان می شوند!؟

چشمان آبی در بچه گربه‌ها

چشمان اکثر گربه های بالغ آبی نیست با این حال برخی از آنها چشمانی آبی دارند.صاحبان بچه گربه ها ممکن است مشاهده کنند که چشم های آنها در ابتدا آبی است. چشمان بسیاری از بچه گربه ها ( نه همه ی آنها) در طول روند باز شدن چشم هایشان که در هفته دوم تا سوم زندگی شان، آبی است. چشم های بچه گربه هایی که تکامل آنها ادامه دارد بطور ذاتی رنگدانه های لازم را برای رنگ اصلی چشم ها تا زمانی که او جوان است ندارند. چشمان آبی بچه گربه ها ممکن است در طول چند هفته بعد از باز شدن چشم ها به رنگ ثابتی تغییر کند و او رنگ آبی را (به احتمال زیاد) بطور کامل در حدود سن سه ماهگی از دست بدهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید:آیا گربه ها می توانند تخم مرغ بخورند؟

سخن پایانی

امیدوارین این مطلب در مورد چشمان گربه های تازه متولد شده برایتان مفید بوده باشد. چنانچه شما نیز نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید خوشحال می شویم احساستان را در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: ۵ روش تهیه غذای خانگی ارزان‌ قیمت برای گربه

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.4 15 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
zaynab
zaynab
4 سال قبل

سلام ببخشید من گربم فردا ۱۴ روزش میشه ولی چشماش رو حتی یه ذره هم باز نکرده و من دارم کم کم نگران میشم که کلا باز نکنه چون گربم زایمان اولش بود و دو تا بچه بیشتر به دنیا نیورد که بچه ی دومش توی ۱۰ روزگی نمیدونم برای چی مرد،میشه راهنمایی کنین که چطور میتونیم کمکش کنیم؟

20
3
Akbar
Akbar
2 سال قبل
پاسخ به  zaynab

هر از گاهی با دستمال نم چشماشونو خیس کنین

3
1
رحیم قاسمی
4 سال قبل

ممنون از پست خوبتون

1
2
الیس
الیس
3 سال قبل

اگه بعد از سه هفته هم باز نشه چشماشون چه طور ؟ من دو بچه گربه دارم که با هم به دنیا آمدن یکی چشماشو کامل باز کرده یکی اصلا باز نکرده

9
2
ناشناس
ناشناس
3 سال قبل
پاسخ به  الیس

دقیقا مال من هم همینطوره

6
1
Masi
Masi
3 سال قبل

سلام
الان دو هفته شده هنوز چشم بچه گربه من باز نشده چیکار باید کنم لطفا اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

4
8
فرزاد
فرزاد
1 سال قبل
پاسخ به  Masi

مال منم اینجوری بود نگران بودم حتی یکیشون یکیش باز شده اون یکی نه ولی آروم آروم باز میشه گاه سه تا چهار هفته طول میکشه

Hasti
Hasti
2 سال قبل

سلام

توی پارکینگ ما یه بچه گربه به دنیا اومده فقط یکی هست. حدود ۳ هفته ش ولی بچه گربه فقط یک چشمش بازه اون یکی چشمم بسته ست فقط بعضی وقت ها چشمش رو باز میکنه بعد دوباره میبنده انگار چشمش چرک داره آیا مریضی هستش و یا نه ؟

18
5
ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل
پاسخ به  Hasti

سلام.اگه عفونت کرده باشه حالت چشم غیر عادی میشه .من یکی دوبار برام پیش آمده پماد جنتکس زدم خوب شد .پماد استریل چشمی هست

مائده
مائده
7 ماه قبل

سلام گربم من امروز ۱۰ روزشه یک چشمش یکم بازه ولی یک چشم دیگش زخم شده و زخمشم خشکه و همینطور باد کرده چشمش باید چیکار کنم؟

محمد روحانی
محمد روحانی
7 ماه قبل

آیا میتونیم برای باز شدن چشم بچه گربه وازلین بزنیم ؟

میثم
میثم
3 ماه قبل

دوستان هر کس چشم گربش باز نمیشه چند قطره بتادیین رو با آب ولرم جوشیده شده قاطی کنه و روزی یه بار به چشمش بماله .
خودم گربه تازه به دنیا اومده داشتم و همه گفتن کوره و اینکارو کردم چشمش بعد ۳ روز باز شد .
بعد از این کار هم صورت نوزاد گربه رو به دهن مادرش بذارید تا چشمشو لیس بزنه .

12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x