فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
بهترین غذاها برای سگ چیست؟

معرفی بهترین غذا برای سگ شما

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که سگ من چه غذایی دوست دارد؟ همیشه این سوال برای صاحبان سگ وجود دارد که “بهترین غذا برای سگ من کدام است؟” و در کل بهترین غذای سگ چیست؟

تغذیه سالم و متعادل برای سگ‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. همانند ما، سگ‌ها نیز نیازمند تغذیه مناسب هستند. گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه‌ها از جمله مواد غذایی مفید برای سگ‌ها هستند. گوشت به عنوان یک منبع عالی پروتئین و سایر عناصر مغذی از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی، به سگ‌ها کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشند و سلامت عضلات و بافت‌هایشان را حفظ کنند. ماهی، به خصوص ماهی‌هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ هستند، نقش مهمی در بهبود سلامت پوست و پوشش سگ‌ها دارد. سبزیجات و میوه‌ها نیز به عنوان منابع غنی ویتامین‌ها، مواد معدنی و الیاف، به تقویت سلامت عمومی سگ‌ها کمک می‌کنند.

اطلاعات کافی و دقیق درباره تغذیه سگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا رژیم غذایی متناسبی برای سگ‌های خود تدارک ببینید و به بهبود کیفیت زندگی و سلامت آنها کمک کنید. اما چه چیزی باعث می‌شود یک غذا، بهترین غذا برای سگ باشد؟ مواد غذایی که برای سگ‌ها خوب هستند باید حاوی مقدار زیادی مواد مغذی با کمترین کالری هستند. در ادامه این مقاله مواد غذایی مغذی و چند مورد از بهترین غذای خشک سگ معرفی شده‌اند که به سگ شما در مقابله با بیماری، افزایش انرژی و حفظ سلامتی عمومی کمک خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: نکاتی در مورد تغذیه حیوانات خانگی و غذای متناسب با سن حیوان خانگی

چند ماده غذایی که برای سگ‌ها مفید است:

هویج

بیشتر سگ‌ها به این صیفی‌جات خوشمزه و شیرین طبیعی علاقه‌مند هستند. هویج حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئیدها، فیبر، ویتامین‌های C و K (که در بهبود زخم‌ها کمک می‌کند)، و همچنین پتاسیم، حاوی منیزیم، منگنز، بیشتر ویتامین‌های گروه B و فسفر است که برای تولید انرژی و سایر نیازهای بدن سگ ضروریست.

هویج برای سگ خوبه

https://petkharid.com/

کدو حلوایی

کدو حلوایی کم کالری و فیبر بالایی دارد که به حفظ سلامتی دستگاه گوارش کمک می‌کند. این نوع کدو حاوی مقدار کمی سدیم و مقادیر زیادی کاروتنوئیدها، پتاسیم و ویتامین C می‌باشد؛ همچنین مقداری کلسیم و ویتامین‌های گروه B را نیز دارد. می‌توانید کدو حلوایی پوره شده و ارگانیک را در فروشگاه‌های مواد خوراکی نیز پیدا کنید، اما حتماً مطمئن شوید که خالص و بدون اضافه کردن شکر یا ادویه‌ها است.

کینوا

این دانه حاوی تمامی هشت اسید آمینه ضروری است و منبع خوبی از فیبر، فولات، منیزیم، آهن، فسفر و بسیاری از فیتوشیمیایی‌ها است. کینوا یک آنتی‌اکسیدان قوی است و به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند.

ماهی

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی ساردین و ماهی ماکرل غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. امگا-۳ می‌تواند تأثیر بسایر خوبی بر روی پوست، پوشش مو و مغز سگ شما داشته باشد؛ همچنین می‌تواند التهابات ناشی از درد آرتریتی و سایر بیماری‌های مزمن سگ را مهار کند. (اگر سگتان از این بیماری‌ها رنج می‌برد، از دامپزشک خود بپرسید که آیا مصرف روغن ماهی به صورت کپسول نیز می‌تواند مفید باشد یا خیر) ماهی همچنین یک منبع عالی از پروتئین است و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سگ شماست.

ماهی برای سگ خوب است

https://petkharid.com/

چند غذای مفید برای سگ‌

علاوه بر این، بسیاری از مواد غذایی طبیعی، تازه و سالم وجود دارند که سگ‌ها می‌توانند با آن‌ها به خوبی تغذیه و رشد کنند و غذای مفید برای سگ محسوب می‌شوند؛ سیب، لوبیای سبز، سبزیجات برگی، تخم‌مرغ، جو، موز، علف‌چمن گندم، کرنبری، میوه‌های خشک، دانه‌های کدو تنبل، روغن نارگیل، جعفری و … از انواع غذای مفید برای سگ است. برای سگ‌ها، پروتئین حیوانی مانند مرغ، بوقلمون، اردک، گوسفند، بز، خرگوش، گوشت خوک، گوشت گاو و گوساله هم باید بخش جدایی‌ناپذیری از وعده‌های غذایی آن‌ها باشد.

سگ‌ها هر روز به چه میزان غذا نیاز دارند؟

اینکه سگ شما چقدر غذا بخورد بستگی به ۳ فاکتور زیر دارد:

  • سن سگ
  • میزان فعالیت سگ
  • وزن ایده آل سک

مثلاً یک سگ شپرد استرالیایی جوان، به ورزش زیادی احتیاج دارد و این به این معنی است که باید غذای زیادی بخورد. یا یک سگ چواچوا ۱۰ساله بیشتر وقتش را استراحت میکند و نباید زیاد غذا بخورد چون منجر به چاق شدن او می شود.

معمولاً روی بسته‌های غذایی که خریداری میکنید یک سری راهنمایی در مورد میزان غذا در هر وعده برای سگتان وجود دارد ولی فقط دامپزشک شما میتواند بگوید که سگتان چقدر غذا نیاز دارد که به وزن ایده آل برسد.

دامپزشک شما میتواند بر اساس بودجه شما و شرایط سگتان بهترین غذا را به شما پیشنهاد دهد. بعضی ها ترجیح میدهند خودشان غذای سگشان را تهیه کنند، در این موارد هم مشاوره با دامپزشک ضروری است تا مطمئن شوید تمام نیازهای غذایی سگتان را برآورده میکنید.

دامپزشک شما میتواند میزان کالری مورد نیاز سگ شما را در هر روز اندازه گیری کند اما اکثر غذاهای سگ فاقد اطلاعاتی در مورد میزان کالری آن هستند.
یک پیمانه از یک غذای سگ ممکن است ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری داشته باشد و این تفاوت زیادی است. دامپزشکان معمولا غذای خشک سگ را توصیه میکنند چون غذاهای خشک نسبت به غذاهای کنسروی سگ کالری کمتری دارند.

معرفی بهترین غذای خشک سگ:

غذای خشک سگ رویال کنین مینی ادالت مناسب نژاد کوچک
Royal Canin Mini Adult Dry Dog Food مناسب سگ‌های نژاد کوچک می‌باشد که با توجه به سایز دهان و فک آن‌ها طراحی شده است. تمامی نیاز‌های تغذیه‌ای سگ‌های نژاد کوچک با خوردن این غذای خشک سگ که انحصاراً برای آن‌ها فرموله شده است تأمین می‌شود. مصرف روتین این غذا از طرفی انرژی روزانه‌ی سگ‌ها را تأمین کرده و از طرفی وزن ایده‌آل در آن‌ها را حفظ می‌کند. این غذای خشک برای سگ‌هایی با سن بالای ۱۰ ماه مناسب است. طعم لذیذ این غذا سبب می‌شود حتی بد اشتها‌ترین و حساس‌ترین سگ‌ها نیز نتوانند مقاوت کنند. منبع پروتئین استفاده شده در فرمولاسیون این غذای سگ، مرغ می‌باشد. تقویت عملکرد دستگاه گوارش از دیگر فواید استفاده از این محصول می‌باشد.

غذای خشک سگ رویال کنین مینی ادالت

https://petkharid.com/

ویژگی‌های محصول:
خوش خوراک
یک غذای مفید برای سگ
متناسب با سایز فک و دهان
بهبود دستگاه گوارش
تقویت سیستم ایمنی
مناسب سگ های بالغ
محافظ سلامت و زیبایی پوست و مو
پروتئین با کیفیت
هضم راحت

غذای خشک سگ اینس تینکت با طعم گوشت گاو
Instinct Nature’s Variety Instinct Be Natural Beef & Barley Recipe Dry Dog Food با طعم لذیذ بیف غذایی کامل، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و به شکل کاملاً ارگانیک تهیه شده و مناسب برای سگ‌های شما در هر سنی می باشد. وجود غلات در این غذای خشک باعث کاهش یبوست در حیوان شما می‌شود همچنین از بوی بد مدفوع حیوان می‌کاهد. مهمترین اسیدهای چرب غیراشباع از گروه امگا ۳، باعث بهبود بینایی و عملکرد مغز سگ‍ها در دوران رشد می‌شود. این غذای خوش خوراک قند پایینی دارد به همین دلیل سگ شما دچار اضافه وزن نخواهد شد.

غذای خشک سگ اینس تینکت با طعم گوشت گاو

https://petkharid.com/

ویژگی های محصول:
مناسب برای تمام سنین
مناسب برای تمام نژادها
حساسیت زایی کم
یک غذای مفید برای سگ
افزایش حجم عضلانی
قابلیت هضم بالا
تقویت سیستم ایمنی
تقویت سیستم گوارش
تقویت دندان و استخوان
اجزای خام این محصول گوشت گاو، دل، جگر، قلوه و طحال گاو

غذای خشک سگ بالغ نژاد کوچک آکانا با طعم مرغ
Acana Canine Adult Small Breeds with Chicken به طور خاص برای سگ‌های بالغ نژاد کوچک فرموله شده است. ارائه یک رژیم غذایی غنی از پروتئین گوشت با کیفیت و سطح متوسط از چربی به آنها کمک می‌کند وزن سالم و توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنند. آکانا از مرغ تازه و با کیفیت به عنوان ماده اولیه اصلی استفاده کرده و محصولات جانبی یا گلوتن گیاهی به فرمولاسیون آن اضافه نکرده‌ است. این غذای خشک سگ فاقد غلات و کربوهیدرات‌ های زود هضم مثل برنج، تاپیوکا و سیب زمینی می‌باشد و سر شار از پروتئین‌های حیوانی برای بهبود سلامت سگ است.

 

ویژگی‌‌های محصول:

مناسب سگ‌های بالغ نژاد کوچک
با طعم مرغ
یک غذای مفید برای سگ
فاقد غلات و کربوهیدرات‌های زود هضم
سرشار از پروتئین‌های حیوانی

 

منبع:
https://www.thewildest.com/dog-nutrition/10-super-foods-you-and-your-dog

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x