فروردین ۹, ۱۴۰۳
سگ و گربه که در کنار هم راه می روند

آیا سگ ها و گربه ها واقعا دشمن هستند؟

آیا با این مشکل که میخواهید سگ و گربه را همزمان در خانه نگه دارید دست و پنجه نرم میکنید؟ سگ ها و گربه ها تا زمانیکه یک سری قوانین رعایت شوند، بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی خواهند کرد. شما باید محیطی آرام و سالم برایشان درست کنید. دشمن بودن سگ و گربه دیگه واقعیت ندارد ولی بعضی از حیوان ها ممکن است با هم بد اخلاق باشند و نتوانند یکدیگر را تحمل کنند. در این مقاله از مجله پت خرید به نکاتی که برای نگهداری همزمان سگ و گربه با هم نیاز دارید بدانید خواهیم پرداخت.

 

دشمنی سگ و گربه واقعی است؟

سرمربی آمریکایی حیوانات، الیزابل همل، میگوید:

باور قدیمی که سگ ها و گربه ها نمیتوانند با هم زندگی کنند یک افسانه است، آنها میتوانند باهم زندگی شاد و خوبی داشته باشند!

طبق آمارها، ۵۶ درصد از آمریکایی ها از سگ و یا گربه بعنوان حیوان خانگی نگهداری میکنند، که ۱۶درصدشان از سگ و گربه همزمان نگهداری میکنند. الیزلبت می افزاید:

مکان امنی برای بچه گربه تان مهیا کنید که برای سگتان قابل دسترس نباشد. این مکان باید دارای جای خواب گربه، غذا و آب در یک سمت و باکس خاک در سمت دیگر باشد. شما میتوانید بوسیله محافظ و یا زنجیر از ورود سگتان به این مکان جلوگیری کنید و فقط به اندازه ورود گربه جای بگذارید تا براحتی بتواند رفت و آمد کند.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم نگهداری از گربه؛ نکاتی که در پرورش گربه باید به آنها توجه کرد

 

راهکارهای نگهداری سگ و گربه با هم

در ابتدای ورود گربه، برای کنترل سگتان نباید او را دنبال کنید، سرش داد بزنید و یا بغلش کنید. شما میتوانید یک بند نازک به قلاده اش ببندید. این بند باید نازک باشد تا سگ احساس آزادی کند و شما براحتی بتوانید او را کنترل کنید. اگر سگتان بند را می‌جود، میتوانید روی بند یک دهان شویه بد مزه بمالید. وقتی احساس کردید حیوانات بهم عادت کرده اند میتوانید کم کم بند را کوتاه کرده و بعد آنرا حذف کنید.

الیزابت بیان میکند:

سعی کنید وقتی حیوانات جوان هستند آنها را بهم معرفی کنید. دوران جوانی زمان شکل گیری شخصیت حیوانات است و بیشتر حیوانات در این دوره کنجکاو و انعطاف پذیر هستند.

توله سگ که در حال بو کردن بچه کربه است

سگ ها و گربه ها را از بچگی به هم عادت دهید تا دشمن هم نباشند

نژاد سگ و تاثیر در ارتباط گرفتن با گربه

نژاد سگ هم بسیار اهمیت دارد. خیلی مهم است که در مورد تاریخچه نژاد سگتان تحقیق کنید. مثلا بعضی از نژادها از گذشته با مردم و سگهای دیگر کار میکرده اند و این باعث اجتماعی شدن شخصیت آنها شده است. بعضی سگ ها مثل تریر ها، اکثرا تنها نگهداری می شدند و همنشینی با انسانها را به حیوانات ترجیح میدهند. بعضی دیگر از نژادها مثل هاسکی، از گذشته جنگجو بوده اند و با گربه ها کنار نمی آیند.

پیشنهاد مطالعه: راز نظافت گربه‌ ها با زبان شان ؛ چرا گربه ها هنگام نظافت، خود را لیس می زنند؟

 

در رابطه سگ و گربه دخالت نکنید

شما باید اجازه دهید سگ و گربه خودشان باهم کنار بیایند، بزرگترین اشتباه صاحبان گربه ها این است که در واکنش های طبیعی سگ ها و گربه ها نسبت بهم دخالت میکنند. اکثر گربه ها و سگ ها در مقابل هم غرولند میکنند. این واکنش طبیعی آنهاست، اگر شما دخالت کنید و سعی کنید آنها را متوقف کنید، این واکنششان بیشتر شده و پرخاشگرتر خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: آیا نگهداری طوطی ها و حیوانات خانگی در کنار هم بی خطر است؟

 

سخن پایانی

سگ و گربه در واقعیت دشمن نیستند ولی ممکن است بعضی از حیوانات با هم بداخلاق باشند. اگر در این فکر هستید که حیوان خانگی دیگری به منزلتان بیاورید، ابتدا شرایط را بررسی کنید. آیا حیوان خانگی تان دوست دارد حیوان دیگری به زندگی اش بیاید؟ آن حیوان چه نقشی در زندگی شما خواهد داشت؟ این تصمیم یک تعهد ۱۴ تا ۲۵ ساله است، پس اینکه از همه اعضای خانواده، از جمله حیوان خانگی فعلی تان نظر بگیرید، خیلی اهمیت دارد.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x