فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

زیاد خوابیدن بچه گربه ؛ آیا بچه گربه‌ شما هم بیش از حد می‌خوابد؟

چرا بچه گربه بیش از حد می خوابد؟

گربه ساعات زیادی از روز را به خوابیدن اختصاص می‌دهند و بچه گربه‌ها نیز اکثرا در خواب به سر می‌برند! اصولا گربه‌ها در طول روز می‌خوابند زیرا به صورت ذاتی موجوداتی شب‌زی هستند. در این مقاله از مجله پت خرید به علت خواب زیاد در بچه گربه ها خواهیم پرداخت. همچنین می توانید برای دانستن علت زیاد خوابیدن گربه های بالغ مقاله مربوط به  علت خواب زیاد در گربه ها را مطالعه کنید.

ساعات معمول خوابیدن بچه گربه ها

گربه‌های بالغ تا ۱۶ ساعت در روز می‌خوابند، بچه گربه‌ها ۱۶ تا ۱۸ ساعت در خواب هستند و گربه‌های تازه متولد شده تقریبا همیشه خوابند. ساعت خواب گربه‌ها تا زمانی که به بلوغ برسند به مرور کاهش می‌یابد و سرانجام به ۱۶ ساعت در روز می رسد.

ساعات خواب یک گربه به سن و نحوه زندگی او بستگی دارد. اگر گربه در کل روز تنها باشد، اکثر زمان خود را به خوابیدن اختصاص می‌دهد ولی اگر صاحبش در طول روز با او بازی کرده و اسباب‌بازی‌های زیادی را در اختیارش قرار دهد می‌تواند ساعت خواب او را از روز به شب تغییر دهد.

گربه طوسی خوابیده روی ملافه طوسی روشن

شاید برایتان مفید باشد: در زمان پریدن غذا در گلوی گربه چه کار باید بکنیم؟

جای خواب مناسب برای بچه گربه

اگر می‌خواهید بچه گربه‌تان به راحتی بخوابد، برایش جای خواب راحت را در اتاقی گرم قرار دهید. برای دانستن درجه حرارت مناسب برای اتاق، به واکنشهای گربه‌تان در خواب توجه کنید. اگر بچه گربه احساس سرما کند به دور خود می‌پیچد و دست‌هایش را بر روی صورتش قرار می دهد، این حالت به این معنا است که شما باید درجه حرارت اتاق را کمی بالا ببرید.

پیشنهاد مطالعه : معرفی نژاد گربه های مو کوتاه رکس

سخن پایانی

امیدواریم این مطلب در مورد خواب زیاد بچه گربه ها برایتان مفید بوده باشد. البته اگر گربه بالغ دارید و خواب زیاد گربه ممکن است برایتان جالب باشد. همچنین اگر قصد خرید جای خواب مخصوص گربه دارید، راهنمای خرید جای خواب گربه حتما کمک تان خواهد کرد.

اگر نظر یا پیشنهادی در مورد این مطلب دارید خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
3.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بابک
بابک
10 ماه قبل

درود بر شما خیالم راحت شد ، یه بچه گربه چهل روزه پرشین گرفتم خیلی میخوابید نگرانش بودم

13
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x