فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

آموزش دستشویی به سگ

دستشویی کردن سگ ها یکی از آموزش های اصلی و پایه ای است که حتما باید به سگ خود یاد دهید. این کار باید از سنین ابتدایی به سگ ها آموزش داده شود. در این مقاله از مجله پت خرید راهکار آموزش دادن ادرار کردن به سگ را به شما خواهیم گفت.

 

انتخاب مکان خاص برای دستشویی کردن سگ

برای آموزش دادن دستشویی به سگ ابتدا مکانی را برای دستشویی کردن حیوان در نظر بگیرید، این مکان می تواند در داخل دستشویی منزل شما، حمام، پاسیو، بالکن، پشت بام و یا حتی خارج از خانه شما باشد. در صورت استفاده از مکان داخل خانه بهتر است کف این مکان را با روزنامه بپوشانید. همپنین توالت های مخصوص سگ هم وجود دارد که بسیار مناسبند.

روش های مختلفی برای یاد دادن دستشویی به سگ وجود دارد. بسیار مهم است که سگ خود را بفهمید و درک کنید. سگ ها دوست دارند که انسان ها را خوشنود کنند. رمز این است که به سگ ها بفهمانید که از آنها چه می خواهید.

 

سگ خود را درک کنید

سگ ها مانند انسانها فکر نمی کنند. اگر شما از دست سگتان ناراحت باشید، او فکر می کند همان کاری که در آن موقع دارد انجام می دهد مورد پسند شما نبوده و به همین دلیل شما ناراحت شده اید.

بطور مثال اگر سگ شما بر روی زمین دستشویی کند و شما ناراحتی خود را ۵ دقیقه بعد از خرابکاری او نشان دهید، او فکر می کند که خرابکاری بر روی زمین بد است. ولی چون همان موقع او را تنبیه نکرده اید نمی فهمد که نباید این کار را انجام دهد.

وقتی آنها دستشویی خود را می بینند سریع آن محل را ترک می کنند و از اینکه شما الآن آنرا می بینید و ناراحت می شوید، پریشات می شود. به همین دلیل است که بسیاری از سگ ها در جاهای نا مناسب دستشویی می کنند و خود را خیلی برای این کاری که انجام داده اند گناهکار می دانند.

پیشنهاد مطالعه: آیا نوشیدن آب توالت برای حیوانات خانگی خطر دارد؟

 

سگ روی توالت فرنگی نشسته و دستمال کاغذی دور خود پیچیده

آموزش دستشویی کردن به سگ ها را از سن کم شروع کنید

 

سگ را برای دستشویی کردن تنبه نکنید

بعضی از صاحبان سگ فکر می کنند که سگ آنها می داند که کارش اشتباه است به همین دلیل یواشکی این کار را انجام می دهد، در حالی که سگ واقعاً نمی داند که چه کار اشتباهی دارد انجام می دهد. او می داند که خرابکاری شما را ناراحت می کند ولی نمی داند که نباید این خرابکاری را انجام بدهد.

موقعی که دارد این کار را انجام می دهد بگیریدیش و به او بفهمانید که کارش درست نیست. شما نیازی به زدن سگ خود ندارید. لحن صدای شما کافی است که به سگ بفهمانید که شما ناراحت هستید. محکم گفتن اینکه  “نه! تو حق نداری تو خونه دستشویی کنی. نه! نه!”  برای او کافی است. فوراً سگ خود را به جایی که برای دستشویی کردن مناسب است ببرید. اگر دوباره دستشوییش را آنجا انجام داد تشویقش کنید.

 

استفاده از روش روزنامه برای آموزش دستشویی کردن به سگ

کف محل مورد نظرتان را با روزنامه بپوشانید و به مرور زمان از تعداد روزنامه ها کم کنید و در نهایت تنها روزنامه ای که آنجا دستشویی می کند باقی می ماند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: درک زمان سگ ها؛ آیا سگ ها زمان را متوجه می شوند؟

 

استفاده از قطره آموزش ادرار 

این قطره را بر روی مکانی که قرار است دستشویی کند (ترجیحا روزنامه) می چکانید و سگ خود را داخل فضای محدود قرار می دهید. طی فواصل زمانی معین او را به محل دستشویی کردنش هدایت می کنید. در نظر داشته باشید که توله تا شش ماهگی می تواند فراموش کند، بنابراین توله خود را کاملا تحت کنترل داشته باشید.

پت خرید را دنبال کنید :‌
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک‌گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x